STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać chodzenie z wykrokiem ze sztangielkami

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Chodzenie z wykrokiem ze sztangielkami Chodzenie z wykrokiem to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni nóg.

Stojąc w postawie wyprostowanej ze sztangielkami trzymanymi w dłoniach, klatka piersiowa uwypuklona, plecy wyprostowane, bierzemy wdech i robimy długi wykrok przed siebie, schodząc powoli do przysiadu wykonywanego na nodze wykrocznej.
Staramy się, aby kolano wysuniętej do przodu nogi znalazło się nie dalej, niż nad palcami stopy. Tułów trzymamy cały czas w pozycji wyprostowanej.
Po osiągnięciu dolnej pozycji (udo nogi wysuniętej do przodu ułożone mniej więcej równolegle do podłoża) zaczynamy wstawać wykorzystując nogę wykroczną i przenosząc na nią ciężar ciała. W końcowej fazie ruchu następuje wydech.
Po osiągnięciu górnej pozycji przenosimy nogę zakroczną do przodu (robiąc jednocześnie wdech) i powtarzamy cały ruch na drugiej nodze.

Kontynuujemy chodzenie do wykonania zaplanowanej liczby powtórzeń (wykroków) na obie nogi.

Ćwiczenie to oddziałuje głównie na górną część mięśni dwugłowych uda, mięśnie pośladkowe oraz mięśnie czworogłowe uda. Robiąc długie wykroki, angażujemy głównie mięśnie pośladkowe i dwugłowe uda. Skracając wykrok, bardziej obciążamy mięśnie czworogłowe uda.
Jest to ćwiczenie, które doskonale kształtuje mięśnie nóg. Poprawia także ich siłę i wytrzymałość.

Chodzenie z wykrokiem to bardzo skuteczne ale i jednocześnie bardzo intensywne ćwiczenie, które nie każdy jest w stanie poprawnie wykonać.
Osobom początkującym zaleca się zatem najpierw dobre opanowanie zdecydowanie mniej intensywnej odmiany tego ćwiczenia tj. wykroków w miejscu.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict