STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...


e-book-kulturystyka-nie-tylko-dla-poczatkujacych-baner


Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Czego boją się kobiety? - kilka słów o treningu siłowym kobiet

Trening siłowy kobiet - kobiece pośladki bez treningu siłowego i po treningu siłowymTrening siłowy kobiet - kobiece pośladki bez treningu siłowego i po treningu siłowymTrening siłowy kobiet - kobiece pośladki bez treningu siłowego i po treningu siłowym Kobiece pośladki bez treningu siłowego i po treningu siłowym

"Jeśli marzysz o pięknej kobiecej sylwetce, nie powinnaś zamartwiać się tym, że pod wpływem treningu siłowego Twoje mięśnie za bardzo urosną, a sylwetka nabierze męskiego wyglądu. Nic bardziej mylnego.
Nie stracisz nic ze swojej kobiecości, a o mięśnie możesz być spokojna! To nie drożdże!

Twoim zmartwieniem powinno być raczej to, czy nie posiadasz zbyt mało mięśni i czy oby przypadkiem ten właśnie fakt nie jest powodem tak łatwego nabierania przez Ciebie tkanki tłuszczowej.

Trening siłowy z wolnymi ciężarami (w przeciwieństwie do innych form ćwiczeń np. typowych zajęć fitness, a nawet treningu oporowego na siłowni, ale wykonywanego tylko na maszynach) stymuluje rozwój wielu grup mięśniowych jednocześnie, przyspieszając tym samym metabolizm organizmu czyli de facto zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej w obrębie całego ciała. Dzięki niemu poprawi się zdecydowanie Twoja siła, samopoczucie i ogólnie sprawność fizyczna. Ponadto trening tego rodzaju, jak żaden inny, wymodeluje Twoją sylwetkę, czyli nada mięśniom pożądany kształt, sprężystość i wielkość, a całej sylwetce właściwe proporcje. Koniec z płaskimi pośladkami i obwisłymi ramionami!"

Wojciech Kowalczyk
trener personalny


Trening siłowy kobiet

Trening siłowy kobiet: wyciskanie sztangielek w siadzie W dzisiejszym świecie mniej więcej tyle samo kobiet co i mężczyzn zajmuje się treningiem siłowym.
Oczywiście różnice fizjologiczne między kobietami, a mężczyznami sprawiają, że treningi takie są nieco odmienne, jednak korzyści płynące z tego rodzaju treningów są przeogromne i dla każdego człowieka, bez względu na jego wiek czy płeć jednakowe.

Trening siłowy - największa obawa kobiet

Mimo dobrze udokumentowanych korzyści dla zdrowia i sylwetki wciąż można spotkać się z pytaniami typu:

"Czy oby na pewno, jeśli zacznę ćwiczyć z wolnymi ciężarami (czytaj: ze sztangielkami i sztangami) nie będę wyglądać jak facet?"

Odpowiedź na to pytanie brzmi:

ZDECYDOWANIE NIE! Nie będziesz wyglądać jak facet!
Wręcz przeciwnie. Każdy trening siłowy przybliży Cię do doskonałości kobiecej sylwetki!!!

Myślę, że takie obawy wynikają z obserwacji poczynionych głównie na amerykańskich kulturystkach, o których rzeczywiście w wielu przypadkach można by powiedzieć, że bardziej przypominają mężczyzn, niż kobiety. Ba, można nawet śmiało powiedzieć, że niektóre wyglądają bardziej męsko, niż nie jeden mężczyzna.

Dlaczego więc wyglądają tak, jak wyglądają? Odpowiedź jest bardzo prosta.
Ponieważ spożywają, a może raczej powinienem powiedzieć: biorą to, czego brać nie powinny (i nie chodzi tu bynajmniej o jedzenie mięsa, warzyw czy jakichś szczególnych potraw).

Trening siłowy kobiet: przysiady ze sztangą Ten kto ćwiczy na siłowni przynajmniej od kilku lat, doskonale wie, jak trudno jest zbudować potężną muskularną sylwetkę. Nawet jeśli ćwiczący wspiera się w treningu odżywkami i suplementami tj. bezpiecznymi dla zdrowia środkami wspomagającymi przyrost masy mięśniowej, to i tak jest to proces bardzo trudny dla mężczyzn, a co dopiero dla kobiet, które już z samej natury nie posiadają predyspozycji genetycznych do zbudowania potężnej sylwetki (nie mylić z otyłością).

Czy zatem trening siłowy jest dla kobiet? JAK NAJBARDZIEJ TAK!

Trening siłowy wzmacnia organizm i modeluje sylwetkę

Zauważ, że większość dyscyplin sportu, także tych typowo damskich uwzględnia w swoich planach treningowych ćwiczenia oporowe na siłowni z wykorzystaniem wolnych ciężarów, wyciągów linkowych i częściowo maszyn.
Z moich obserwacji wynika, że w większości przypadków kobiety (pominąwszy zawodniczki) jednak boją się, albo wręcz wstydzą się ćwiczyć ze sztangielkami i sztangami.

Zapewniam Cię jednak jako doświadczony trener personalny i zawodowy instruktor kulturystyki, że najpiękniejsze sylwetki sportsmenek, które na ogół podziwiamy w mediach, to wynik intensywnych ćwiczeń wykonywanych właśnie z wolnymi ciężarami.

To NIE wynik stosowania głodówek, czy opierania treningu tylko na maszynach przechodząc od stacji do stacji (co tak często obserwujemy w klubach), ale ciężkiego treningu siłowego w oparciu o sztangi i sztangielki oraz wyciągi linkowe.

Trening siłowy z wolnymi ciężarami pomoże Ci w spalaniu tkanki tłuszczowej

Trening oporowy z wykorzystaniem wolnych ciężarów ma jedną podstawową zaletę. Angażuje w tym samym czasie różne grupy mięśniowe (nie tylko tą jedną, którą staramy się wyizolować na maszynie), a to z kolei oznacza, że nasze ćwiczenie staje się bardziej intensywne i efektywne. Trening taki przyspiesza ogólną przemianę materii, ponieważ zaangażowanie większej ilości mięśni oznacza jednocześnie zużycie znacznych ilości energii. Trenując w ten sposób zwiększysz ogólną liczbę kalorii wydatkowanych podczas jednej sesji treningowej, a to z kolei przyczynia się do szybszego spalania tkanki tłuszczowej i budowania wysokiej jakości mięśni.

Trening siłowy z wolnymi ciężarami vs. trening siłowy na maszynach

Trening siłowy kobiet: uginanie przedramion ze sztaną łamaną na modlitewniku Oczywiście nie należy przekreślać przydatności maszyn w ćwiczeniach siłowych. W połączeniu z wolnymi ciężarami i wyciągami linkowymi mogą być jak najbardziej przydatne i stanowić wartościowe uzupełnienie treningu. Doskonale nadają się także dla osób dopiero co uczących się podstawowych ruchów i ćwiczeń.
Nie mniej jednak nie ma na świecie ani jednej, bardziej czy mniej znanej mistrzyni w tzw. dyscyplinach sylwetkowych, która by zbudowała swoje piękne ciało w oparciu o ćwiczenia wykonywane tylko i wyłącznie na maszynach.

Aby mięśnie zachowywały swoją siłę, witalność, były zdrowe, jędrniejsze, kształtniejsze i proporcjonalnie rozwinięte należy je poddawać odpowiednio ciężkiemu treningowi oporowemu z progresją obciążeń. Trening siłowy z wolnymi ciężarami jest właśnie tym czego potrzebujesz, aby powyższe cele osiągnąć.

Wbrew pozorom problemem wielu kobiet jest nie tylko nadwaga, ale często także zbyt szczupła sylwetka czyli mówiąc wprost zanik umięśnienia.
Chudość nie zawsze jednak oznacza zdrowie, choć oczywiście otyłość stwarza tutaj większe niebezpieczeństwo dla organizmu. Niezależnie od tego co jest Twoim priorytetem, właściwy trening siłowy w połączeniu z odpowiednimi nawykami żywieniowymi otwiera przed Tobą praktycznie nieograniczone możliwości kształtowania sylwetki.

Trening siłowy wymaga czasu, determinacji i konsekwencji

Trening siłowy kobiet: uginanie przedramion ze sztangielkami w siadzie Z drugiej strony musisz też sobie zdawać z tego sprawę, że jest to bardzo ciężka praca.
Badania wykazują, że zjawisku fluktuacji w polskich klubach fitness na przestrzeni roku waha się w granicach 50% i więcej (dla porównania na zachodzie Europy w granicach 22-24%). Oznacza to ni mniej, ni więcej, że co drugi ćwiczący w naszym kraju bardzo szybko rezygnuje z treningów. Często obserwuję to zjawisko na siłowniach.
Dlaczego tak się dzieje? Czy jest to wina trenerów/instruktorów, braku sprzętu, czy może problem leży po stronie ćwiczących, w ich błędnym podejściu do treningów?

Zawsze uprzedzam moje klientki, że jeśli problem narastał latami i dziś trzeba zmagać się z np. 15 kg lub większą nadwagą, to nie należy stawiać sobie celów typu: "zrzucę to wszystko w miesiąc i będę laską".
W tym sporcie nie można rzucać się na oślep i stawiać wszystkiego na jednej szali: wszystko, albo nic. Bo wtedy najczęściej osiąga się to NIC i rezygnujemy z dalszych treningów.

Oczywiście powinnaś stawiać sobie ambitne cele, ale jednocześnie musisz dać sobie czas na to, aby się zmienić.

Twój organizm potrzebuje kilku miesięcy adaptacji do nowych warunków w jakich się znalazł, do nowego reżimu zarówno treningowego jak i pokarmowego. Mięśnie, wprawdzie, przyzwyczajają się dosyć szybko do treningu, ale ścięgna, więzadła czy stawy charakteryzują się dużo wolniejszym metabolizmem i potrzebują do tego więcej czasu.

Bądź cierpliwa i konsekwentna. Ćwicz regularnie, na swoim poziomie zaawansowania i nie rezygnuj, bo kiedy już osiągniesz taki stopień wtajemniczenia treningowego, który pozwoli Ci na wykonywanie naprawdę intensywnych treningów, wtedy też nie będzie dla Ciebie rzeczy niemożliwych.

Pragniesz wymodelować sylwetkę - proszę bardzo - trening siłowy jest dla Ciebie.
Masz dosyć wiotkich ramion - nie ma sprawy - sztangi i sztangielki czekają.
Pragniesz wyrównać dysproporcje ciała, albo zwiększyć gdzieniegdzie obwody - ćwiczenia oporowe są dla Ciebie stworzone.
Interesuje Cię płaski brzuch, albo zgrabne pośladki - osiągniesz to na siłowni.

Trening siłowy kobiet - zaproszenie do współpracy w ramach treningów personalnych / modelowania sylwetki

Jako trener personalny jestem od tego, aby Ci w tym pomóc, niezależnie od tego, co jest Twoim celem treningowym. Zapraszam Cię do współpracy. Zrobimy to w bezpieczny i możliwie najszybszy sposób. Gra warta jest świeczki.
Fajnie jest móc popatrzeć w lustro i powiedzieć: jest OK.!, nie mówiąc już o kwestiach zdrowotnych.

Jeśli jednak nie możesz pozwolić sobie na taką usługę, to przynajmniej kiedy następnym razem będziesz w klubie, "uśmiechnij się" do sztangielek.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict