STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać francuskie wyciskanie sztangą, leżąc

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Francuskie wyciskanie sztangą, leżąc Francuskie wyciskanie sztangą, leżąc to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni ramion (tricepsów).

W leżeniu na plecach na płaskiej ławce, trzymamy sztangę nachwytem na wyprostowanych ramionach prostopadle do podłoża, rozstaw dłoni nieco węższy od szerokości barków. Bierzemy wdech i trzymając ramiona nieruchomo, powoli uginamy ręce w łokciach opuszczając ciężar po kole do czoła lub tuż za głowę. Następnie powracamy do pozycji wyjściowej robiąc jednocześnie wydech.

Należy zwrócić uwagę, aby w trakcie wykonywania ćwiczenia łokcie nie rozchylały się nam na boki. Ważne jest też utrzymanie ciągłego napięcia mięśni w każdej fazie ruchu, w szczególności w górnym położeniu sztangi.
Jeśli odczuwamy zbyt duże naprężenia w obrębie stawów nadgarstkowych, możemy zastosować sztangę łamaną zamiast prostej lub nieco zmienić rozstaw dłoni na gryfie. Ruch w fazie negatywnej (opuszczania ciężaru) powinien być też nieco wolniejszy od unoszenia.

Ćwiczenie wspaniale rozwija mięsień trójgłowy ramienia. Jeśli opuszczamy sztangę do czoła, wówczas intensywnie pracuje jego głowa boczna i przyśrodkowa, natomiast przy opuszczaniu sztangi za głowę najsilniej pracuje głowa długa tricepsa. W ćwiczeniu silnie zaangażowany jest także mięsień łokciowy.
W celu uzyskania pełnego rozwoju umięśnienia, po dobrym opanowaniu ruchu na poziomej ławeczce, ćwiczenie możemy wykonywać także w skosie (głową do góry lub do dołu), pod różnymi kątami. Zobacz także francuskie wyciskanie sztangielkami, leżąc.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict