STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać francuskie wyciskanie sztangielkami, leżąc

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Francuskie wyciskanie sztangielkami w leżeniu Francuskie wyciskanie sztangielkami, leżąc to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni ramion (tricepsów).

W leżeniu tyłem na poziomej ławeczce, trzymamy sztangielki uchwytem neutralnym (młotkowym) na wyprostowanych ramionach nad sobą, mniej więcej prostopadle do podłoża, rozstaw ramion na szerokość barków lub nieco wężej.

Przed rozpoczęciem ruchu bierzemy wdech, a następnie trzymając ramiona w pozycji ustalonej (nieruchomo), powoli uginamy ręce w stawach łokciowych, opuszczając sztangielki po kole z boku głowy lub tuż za głowę.
Ponieważ w tej fazie ruchu istnieje ryzyku uderzenia sztangielkami w głowę, zwracamy szczególną uwagę, aby ciężar prowadzić w sposób kontrolowany.
Następnie powracamy po tym samym torze do pozycji wyjściowej, robiąc w końcowej fazie unoszenia (wyciskania sztangielek) wydech. W górnym położeniu sztangielek, w celu zachowania ciągłego napięcia mięśni, nie blokujemy rąk w stawach łokciowych - zostawiamy minimalne ugięcie.
W kolejnych ruchach wdech następuje zawsze w fazie opuszczania ciężaru.

Należy zwrócić uwagę, aby zarówno w trakcie opuszczania, jak i wyciskania sztangielek łokcie nie rozchodziły się zbytnio na boki. Ruch w fazie negatywnej (opuszczania ciężaru) powinien być nieco wolniejszy od ruchu unoszenia.

Francuskie wyciskanie sztangielkami w leżeniu to doskonałe ćwiczenie na rozwój mięśnia trójgłowego ramienia. Angażuje ono mniej więcej równomiernie wszystkie trzy głowy tego mięśnia oraz mięsień łokciowy.
Po dobrym opanowaniu ruchu na poziomej ławce warto poeksperymentować w tym ćwiczeniu także z innymi ustawieniami ławeczki tj. ustawiając oparcie pod różnymi kątami (np. głową do góry lub do dołu), co zapewni nam wszechstronny rozwój mięśni tricepsów. Zobacz także francuskie wyciskanie sztangą, leżąc.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict