STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Planujesz rozpocząć samodzielne treningi na siłowni?
Przeczytaj ebooka "Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących".

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak osiągnąć sukces w treningach?

Jak osiągnąć sukces w treningach? Na początek, zanim jeszcze rozpoczniesz treningi, jedna podstawowa rada.

W treningach, podobnie jak w życiu, rzucenie się na oślep niczego dobrego nie wróży. Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę ze sportem podchodzi do niego niejako z biegu, często bez głębszego zastanowienia się, popełniając przy tym już na samym początku mnóstwo błędów.
Zazwyczaj kierują się po prostu panująca modą, szukają pomysłu na zabicie czasu czy pragną zrobić coś dla swojego zdrowia, ale stawiają sobie nierealne cele. Zgłaszają się do klubu fitness lub na siłownię, rozpoczynają intensywne treningi, a ...po dwóch miesiącach ślad po nich zanika.

Tymczasem, aby osiągnąć sukces w treningach muszą być spełnione pewne warunki.

Motywacja, cel treningowy i plan działania

Dlatego też, jeżeli myślisz na poważnie zająć się trenowaniem powinieneś/powinnaś przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jesteś w stanie wygospodarować tyle czasu, aby regularnie trenować.

Po drugie, zastanów się nad celami, które chcesz osiągnąć i ujmij je w stosowne ramy czasowe.

Po trzecie, Twoja motywacja musi być na tyle silna i wynikać z właściwych pobudek, abyś w trudnych chwilach (a takie niewątpliwie też przyjdą) nie porzucił(a) treningów, mówiąc "to dla mnie zbyt trudne - Game Over".

I wreszcie po czwarte, musisz posiadać właściwy tj. dopasowany do Ciebie, Twojej osobowości i Twojego stylu życia, plan działania i sumiennie realizować wszystkie jego założenia.

Dlatego zanim rozpoczniesz regularne ćwiczenia czy to samodzielne, czy też pod okiem trenera personalnego, dobrze byłoby, aby Twoja decyzja była właściwie przemyślana. Będziesz mieć wtedy naprawdę duże szanse, aby dotrzeć do postawionego sobie celu, zmieniając sylwetkę, tak jak tego pragniesz, dbając przy okazji o zdrowie i podnosząc tym samym jakość swojego życia.

Jeśli zamierzasz ćwiczyć z trenerem personalnym, z jednej strony będziesz mieć o wiele "łatwiej" ponieważ nie będziesz myśleć nad programem treningowym czy żywieniowym - skupisz się "jedynie" na realizacji tego, co zaproponuje Twój trener. Z drugiej strony we współpracy z trenerem osobistym nie ma taryfy ulgowej - założenia treningowe będą musiały być wykonane w 100%.

Natomiast jeżeli zamierzasz ćwiczyć samodzielnie, do Twoich postanowień dojdzie jeszcze konieczność zdobycia teoretycznej i praktycznej wiedzy nt wykonywania ćwiczeń, układania programów treningowych, odżywiania i regeneracji, a w późniejszym okresie także suplementacji.

Tak więc, bez właściwej motywacji, jasno określonego celu i planu działania daleko nie zajdziesz.
Z biegiem czasu nabierzesz doświadczenia treningowego i na pewno spostrzeżesz, że w treningach równie ważną, o ile nie ważniejszą od siły bicepsów, będzie siła Twojego umysłu. Dlatego też, podejmując decyzję o rozpoczęciu regularnych treningów, zawsze powinieneś/powinnaś być wysoce zmotywowany/zmotywowana, posiadać przejrzysty plan działania, konkretny i przede wszystkim realistyczny cel, do którego będziesz dążyć.

Podstawowe czynniki decydujące o sukcesie w treningach

Kiedy już świadomie podejmiesz decyzję o rozpoczęciu regularnych treningów musisz też wiedzieć, że tak naprawdę Twój sukces zależeć będzie od trzech podstawowych czynników: treningu, odżywiania i odpoczynku potreningowego.

Wystarczy, że jeden z tych składników zostanie w jakiś sposób zaniedbany, a ucierpi na tym cały program treningowy.
Oznacza to, że nawet jeśli na każdym treningu będziesz ciężko pracował(a) i w miarę dobrze się odżywiał(a), ale zaniedbasz odpoczynek - Twój sukces będzie mizerny. Możesz się też wzorowo odżywiać i wysypiać, ale np. trening nie będzie na tyle intensywny, aby pobudzał mięśnie do rozwoju - efekt będzie podobny. Możesz dużo odpoczywać i do tego ciężko trenować, ale jeśli składniki odżywcze nie będą pokrywać zapotrzebowania organizmu w tym względzie - również na niewiele się to zda.

Reasumując, aby odnosić sukcesy w treningach powinieneś/powinnaś więc:

po pierwsze: odpowiednio intensywnie trenować,
pod drugie: zaopatrywać organizm we właściwe składniki odżywcze o właściwych porach,
po trzecie: dać organizmowi czas na odpoczynek/regenerację.

Spełnienie powyższych warunków poparte odpowiednią motywacją, dyscypliną i determinacją wzniesie Cię na wyżyny Twoich możliwości. Sukces będzie tylko kwestią czasu.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict