STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać odwodzenie nóg na maszynie w pozycji siedzącej lub leżącej

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Odwodzenie nóg w siadzie na maszynie Odwodzenie nóg na maszynie (siedząc lub leżąc) to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni pośladków.

Siadamy na przyrządzie i stabilizujemy tułów chwytając rękoma za specjalne uchwyty po bokach urządzenia. Nogi zgięte w kolanach ułożone blisko siebie. Poduszki maszyny ustawione po zewnętrznej stronie ud, mniej więcej na wysokości kolan.
Przed rozpoczęciem ruchu bierzemy wdech. Następnie, pokonując opór maszyny, odwodzimy uda od siebie najdalej, jak potrafimy i robimy w końcowej fazie ruchu wydech. Następnie w sposób kontrolowany powracamy do pozycji wyjściowej. (W pozycji maksymalnego odchylenia ud można zatrzymać ruch na 1-2 sekundy.)

Ćwiczenie to angażuje w pracy głównie mięśnie pośladkowe.
W zależności od kąta pochylenia tułowia względem ud (w odchyleniu do tyłu, w pozycji siedzącej lub w mocnym pochyleniu do przodu), lokalizuje się wysiłek w różnych częściach mięśni pośladkowych. I tak, przy mocnym pochyleniu tułowia do przodu angażujemy głównie mięśnie pośladkowe wielkie (w szczególności ich górną część), im bardziej odchylamy tułów do tyłu, tym większą pracę przejmują mięśnie pośladkowe średnie.

Podczas jednej sesji treningowej, a nawet w trakcie pojedynczej serii, dobrze jest wykonywać to ćwiczenie z różnym pochyleniem tułowia względem nóg.
W ćwiczeniu tym można stosować różne zakresy powtórzeń. Od małych (6 - 15) po duże (15 do nawet 50).
Ćwiczenie to z racji tego, iż rozwija gównie mięśnie górnej części bioder polecane jest w szczególności kobietom o szerokiej talii.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict