STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać podciąganie na drążku podchwytem

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Podciąganie na drążku podchwytem Podciąganie na drążku podchwytem to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

W zwisie na drążku (drążek trzymany podchwytem - kciuki skierowane na zewnątrz), ramiona rozstawione na szerokość barków, bierzemy wdech i podciągamy się mnie więcej do wysokości brody, uwypuklając jednocześnie klatkę piersiową.
W końcowej fazie ruchu następuje wydech. Następnie w sposób kontrolowany opuszczamy się do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie to oddziałuje głównie na mięsień najszerszy grzbietu, mięsień obły większy, biceps i mięsień ramienny. W pracy zaangażowane są także: mięsień czworoboczny, obły mniejszy, mięśnie równoległoboczne, piersiowe i tylna część mięśnia naramiennego.

Z tego względu, że bardzo intensywnie pracują tutaj bicepsy, ćwiczenie to stosuje się często w treningu tej właśnie grupy mięśniowej. Osoby początkujące oraz te, które nie mają wystarczającej siły, aby podciągnąć się na drążku, powinny wykonywać to ćwiczenie na specjalnej maszynie wyposażonej we wspomaganie.

UWAGA!
Ze względów bezpieczeństwa we wszystkich ćwiczeniach na mięśnie grzbietu z wykorzystaniem wyciągu górnego oraz w ćwiczeniach podciągania się na drążku, w szczególności przy zastosowaniu znacznych obciążeń, należy pamiętać, aby mięśnie najszersze grzbietu były przez cały czas napięte, niezależnie od fazy ruchu. Nawet chwilowe rozluźnienie mięśni może doprowadzić do sytuacji, w której cały ciężar zostanie przeniesiony na głowę długą mięśnia trójgłowego ramienia, doprowadzając tym samym do jego zerwania.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict