STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać podciąganie sztangi w opadzie tułowia, nachwytem

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Podciąganie sztangi w opadzie tułowia, nachwytem Podciąganie sztangi w opadzie tułowia, nachwytem to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

Trzymając stopy rozstawione na szerokość barków, uginamy nogi lekko w kolanach, a następnie (zachowując wyprostowany grzbiet) pochylamy tułów do przodu. Kąt pochylenia powinien wynosić od 45° do 90°.
W tej pozycji chwytamy sztangę nachwytem, nieco szerzej niż rozstaw barków. Bierzemy wdech i podciągamy sztangę płynnym ruchem do górnej części brzucha, robiąc w końcowej fazie wydech. Łokcie prowadzimy na boki.
Następnie opuszczamy sztangę w dół, utrzymując przez cały czas ciężar pod kontrolą.

W ćwiczeniu tym co pewien czas należy zmieniać kąt pochylenia tułowia oraz rozstaw rąk na gryfie sztangi w celu równomiernego i pełnego rozwoju mięśni grzbietu.

Ćwiczenie to angażuje głównie górne aktony (górne części) mięśnia najszerszego grzbietu, mięśnie obłe (większy i mniejszy), mięsień podgrzebieniowy oraz w końcowej fazie ruchu mięsień czworoboczny (część wstępującą i poprzeczną) i mięśnie równoległoboczne. Wtórnie oddziałuje także na: prostowniki grzbietu, tylny akton mięśnia naramiennego, biceps, mięsień ramienny i ramienno-promieniowy.

UWAGA! Ze względów bezpieczeństwa należy pamiętać, aby w trakcie wykonywania ruchu nie wyginać grzbietu w łuk (nie robić tzw. kociego grzbietu!!!). Przyjęcie niewłaściwej postawy może doprowadzić do powstania urazów w obrębie kręgosłupa.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict