STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać podciąganie sztangi wzdłuż tułowia w wąskim uchwycie

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia w wąskim uchwycie, stojąc Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia w wąskim uchwycie to ćwiczenie wykorzystywane głównie w treningu górnej części mięśni grzbietu oraz mięśni naramiennych.

Stajemy w postawie wyprostowanej w lekkim rozkroku. Sztangę trzymamy na wysokości górnej części ud wąskim nachwytem (rozstaw dłoni ok. 10-15 cm), plecy proste.
Bierzemy wdech, a następnie podciągamy sztangę płynnym ruchem wzdłuż tułowia, blisko ciała, mniej więcej do wysokości szyi/brody, trzymając przez cały czas wysoko uniesione łokcie (powyżej dłoni). W końcowej fazie ruchu robimy wydech i rozpoczynamy kontrolowany ruch do dołu, robiąc jednocześnie wdech.

Ćwiczenie to oddziałuje głównie na zstępującą część mięśnia czworobocznego grzbietu. W następnej kolejności zaangażowane są: mięsień naramienny, bicepsy, mięsień ramienny i mięśnie przedramion.

Im szerszy stosujemy rozstaw dłoni na gryfie, tym bardziej zmuszamy do pracy mięśnie naramienne, zmniejszając jednocześnie zaangażowanie mięśnia czworobocznego grzbietu. W ćwiczeniu tym odnosimy tyle samo korzyści z powolnego opuszczania ciężaru, co z jego unoszenia.
Ćwiczenie można wykonywać sztangą prostą lub sztangą łamaną (mniejsze napięcie w obrębie nadgarstków), a po dobrym opanowaniu ruchu także sztangielkami.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict