STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać podciąganie sztangielek oburącz w opadzie tułowia

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Podciąganie sztangi w opadzie tułowia, podchwytem Podciąganie sztangielek oburącz w opadzie tułowia to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

Stajemy w postawie wyprostowanej, rozkrok na szerokość bioder, w obu rękach trzymamy sztangielki. Następnie pochylamy tułów do przodu, zachowując proste plecy. Kąt pochylenia powinien wynosić od 45° do 90°. Uginamy jednocześnie lekko nogi w kolanach w celu odciążenia grzbietu. Ramiona opadają w kierunku podłogi, brzuch wciągnięty.

Nabieramy powietrza i zachowując wyprostowane plecy oraz dolny grzbiet odchylony do tyłu podciągamy jednocześnie obie sztangielki jak najwyżej, prowadząc łokcie przy ciele i odwodząc je do tyłu. W końcowej fazie ruchu ściągamy łopatki i robimy wydech, po czym w sposób kontrolowany opuszczamy sztangielki do dołu.

Ćwiczenie to angażuje mięsień najszerszy grzbietu, mięśnie obłe (większy i mniejszy), mięsień podgrzebieniowy, tylną część mięśni naramiennych oraz w fazie ściągania łopatek mięsień czworoboczny i mięśnie równoległoboczne. Pośrednio ćwiczenie oddziałuje także na prostowniki grzbietu, biceps, mięsień ramienny i ramienno-promieniowy.

W celu pełnego rozwoju mięśni pleców należy okresowo zmieniać kąt pochylenia tułowia.

UWAGA! Ze względów bezpieczeństwa należy pamiętać, aby w trakcie wykonywania ruchu nie wyginać grzbietu w łuk (nie robić tzw. kociego grzbietu!!!). Przyjęcie niewłaściwej postawy może doprowadzić do powstania urazów w obrębie kręgosłupa.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict