STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać przyciąganie drążka wyciągu poziomego nachwytem do brzucha

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Przyciąganie drążka wyciągu poziomego nachwytem do brzucha Przyciąganie drążka wyciągu poziomego nachwytem do brzucha to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

Siadamy przodem do wyciągu, stopy zapieramy o platformę maszyny, drążek chwytamy nachwytem na szerokości barków, tułów pochylamy do przodu, plecy wyprostowane, ramiona wyciągnięte przed siebie.
Bierzemy wdech, a następnie przyciągamy drążek do brzucha, prostując jednocześnie tułów i odchylając go lekko do tyłu.
Łokcie utrzymujemy przez cały w pozycji uniesionej. W końcowej fazie ruchu uwypuklając klatkę piersiową, ściągamy łopatki ku sobie i robimy wydech. Następnie w sposób kontrolowany powracamy do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie wpływa doskonale na rozwój mięśni górnej części grzbietu i tylnej części barków. Mięśniami głównie zaangażowanymi w ćwiczeniu są: mięsień najszerszy grzbietu, mięśnie obłe (większy i mniejszy), równoległoboczne, mięsień czworoboczny, mięsień podgrzebieniowy i tylna część mięśnia naramiennego. Ćwiczenie oddziałuje także na biceps, mięsień ramienny, ramienno-promieniowy oraz na prostowniki grzbietu.

Aby w pełni wykorzystać zalety tego ćwiczenia, co pewien czas należy zmieniać rozstaw rąk na drążku, od opisanego powyżej (na wysokości barków) do bardzo szerokiego uchwytu.

UWAGA! Ze względów bezpieczeństwa należy pamiętać, aby w trakcie przyciągania drążka do brzucha nie wyginać grzbietu w łuk. Przyjęcie niewłaściwej postawy może być przyczyną powstania urazów w obrębie kręgosłupa.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict