STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać przyciąganie drążka wyciągu poziomego podchwytem do brzucha

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Przyciąganie drążka wyciągu poziomego podchwytem do brzucha Przyciąganie drążka wyciągu poziomego podchwytem do brzucha to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

Siadamy przodem do wyciągu, stopy ustawiamy na platformie maszyny, drążek chwytamy podchwytem na szerokości barków, tułów pochylamy do przodu zachowując wyprostowane plecy, ramiona wyciągnięte przed siebie.
Bierzemy wdech, a następnie przyciągamy drążek do brzucha, prostując jednocześnie tułów i odchylając go lekko do tyłu.
Łokcie prowadzimy przy ciele i odwodzimy do tyłu. W końcowej fazie ruchu w celu pełnego zaangażowania mięśni pleców uwypuklamy klatkę piersiową ściągając jednocześnie łopatki ku sobie i robiąc wydech. Następnie w sposób kontrolowany powracamy do pozycji wyjściowej.

Przyciąganie drążka podchwytem do brzucha doskonale wpływa na rozwój mięśni górnej części grzbietu i tylnej części barków. Mięśniami głównie zaangażowanymi w ćwiczeniu są: mięsień najszerszy grzbietu, mięśnie obłe (większy i mniejszy), równoległoboczne, mięsień czworoboczny, podgrzebieniowy i tylna część mięśnia naramiennego. Ćwiczenie oddziałuje także na biceps, mięsień ramienny, ramienno-promieniowy oraz na prostowniki grzbietu.

W odróżnieniu od przyciągania drążka do brzucha nachwytem, zdecydowanie silniej do pracy włączają się tutaj: mięsień czworoboczny (szczególnie część wstępująca) oraz mięśnie równoległoboczne i mięśnie bicepsów.

UWAGA! Ze względów bezpieczeństwa należy pamiętać, aby w trakcie przyciągania drążka do brzucha nie wyginać grzbietu w łuk. Przyjęcie niewłaściwej postawy może być przyczyną powstania urazów w obrębie kręgosłupa.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict