STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać przyciąganie rączek wyciągu poziomego do brzucha

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Przyciąganie rączek wyciągu poziomego do brzucha Przyciąganie rączek wyciągu poziomego do brzucha to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

Siadamy przodem do wyciągu, stopy zapieramy o platformę maszyny, tułów pochylamy do przodu i chwytamy za rączki wyciągu. Tuż przed rozpoczęciem ruchu bierzemy wdech, a następnie przyciągamy rączki w okolice podstawy mostka, prostując jednocześnie tułów i odchylając go lekko do tyłu.

Łokcie prowadzimy przy ciele i odwodzimy jak najdalej do tyłu. W końcowej fazie ruchu ściągamy łopatki ku sobie (uwypuklając klatkę piersiową) i robimy wydech.
Następnie w sposób kontrolowany powracamy do pozycji wyjściowej robiąc jednocześnie wdech.

Ćwiczenie to wpływa doskonale na zwiększenie masy mięśni grzbietu. Mięśniami głównie zaangażowanymi w ćwiczeniu są: mięsień najszerszy grzbietu, mięsień obły większy, mięśnie równoległoboczne, mięsień czworoboczny, tylna część mięśnia naramiennego, biceps, mięsień ramienny, ramienno-promieniowy oraz prostowniki grzbietu.

UWAGA! Ze względów bezpieczeństwa należy pamiętać, aby w trakcie przyciągania rączek wyciągu do brzucha nie wyginać grzbietu w łuk. Przyjęcie niewłaściwej postawy może być przyczyną powstania urazów w obrębie kręgosłupa.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict