STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...


e-book-kulturystyka-nie-tylko-dla-poczatkujacych-baner


Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Przygotowanie do siłowni - najpierw głowa, potem mięśnie

Kulturystyka i fitness dla kobiet i mężczyzn Trening siłowy jest sportem dla każdego, niezależnie od wieku, wzrostu czy płci.
To wspaniała, nie mająca sobie równych, metoda kształtowania sylwetki, o której śmiało można powiedzieć, że jest najskuteczniejszą naturalną "operacją plastyczną", bez skutków ubocznych, bez blizn i praktycznie bez żadnego ryzyka, o ile wszystko wykonuje się zgodnie z zasadami sztuki treningowej.

Jeśli jesteś osobą zdeterminowaną, potrafisz się odpowiednio motywować i cierpliwie dążyć do postawionego celu, możesz zostać kulturystą/kulturystką nawet z najwyższej półki.
Jeśli nie podobają Ci się osoby o tak dalece rozwiniętej muskulaturze, możesz ograniczyć lub zatrzymać rozrost swojego umięśnienia w momencie, w którym uznasz to za stosowne i skupić się na rozwoju innych cech mających wpływ na wygląd sylwetki.

Proces budowy (powiększania) mięśni jest na tyle powolny, że na pewno nie przeoczysz momentu, w którym Twoja sylwetka osiągnie rozmiary, kształt czy wygląd taki, jaki sobie wymarzyłeś/wymarzyłaś.

Jednocześnie musisz też zdawać sobie sprawę z tego, że kształtowanie sylwetki to wbrew pozorom proces bardzo złożony, wymagający przede wszystkim znajomości anatomii, zasad odżywiania, regeneracji, odpowiedniej techniki wykonywania ćwiczeń, umiejętności stosowania różnych reguł i programów treningowych, a nade wszystko wymagający czasu i cierpliwości.

Jeśli myślisz na poważnie zająć się kształtowaniem własnej sylwetki, najlepszym rozwiązaniem byłoby podjęcie współpracy z osobistym trenerem, który bezpiecznie wprowadziłby Cię we wszelkie tajniki tego sportu i odpowiednio pokierował całym procesem treningowym i okołotreningowym.
Jeśli z jakichś względów nie możesz takiej współpracy podjąć, to na początku swojej drogi powinieneś/powinnaś przynajmniej zadbać o to, aby zdobyć jak największą wiedzę w zakresie treningu, odżywiania i regeneracji.

Co prawda instruktorzy na siłowni mają niepisany obowiązek zaznajomić Cię ze sprzętem i ćwiczeniami, przynajmniej podczas pierwszych zajęć, jednak w praktyce często bywa tak, że człowiek zdany jest sam na siebie. Z drugiej strony, chodzenie co chwilę do instruktora i proszenie o pokazanie kolejnego ćwiczenia, mówiąc delikatnie, jest mało wygodne.
Również rzucenie się w wir ćwiczeń, niejako na oślep, bez posiadania minimalnej wiedzy o treningu i funkcjonowaniu organizmu, nie wróży z pewnością nic dobrego. To tak jakbyś wyjechał(a) samochodem w miasto, nie mając zupełnie pojęcia o prowadzeniu pojazdów i zasadach ruchu. Dojedziesz co najwyżej do najbliższego skrzyżowania.
Uczenie się na własnych błędach lub poprzez naśladowanie innych ćwiczących to w tym przypadku droga, nie tyle mało skuteczna, co niezbyt bezpieczna.

Dlatego też jeśli zamierzasz regularnie ćwiczyć, a jednocześnie nie posiadasz stosownej wiedzy z zakresu treningów, będzie Ci trudniej odnaleźć się w gąszczu urządzeń, sztang, sztangielek, nie mówiąc już o prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń czy trenowaniu pod kątem osiągnięcia postawionego sobie celu.

Z tego powodu nie możesz pozwolić sobie na to, aby ćwiczyć na siłowni bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego.
Tym bardziej, gdy zamierzasz ćwiczyć sam(a).
Twoim priorytetem powinno być wcześniejsze zdobycie, choćby minimalnej, wiedzy o samym treningu, która pozwoli Ci trenować w sposób bezpieczny.
W dalszej kolejności dobrze byłoby zainteresować się tematyką właściwego odżywiania i regeneracji potreningowej.

Jak zatem przygotować się do ćwiczeń na siłowni?
To bardzo proste. Wymagany jest jedynie wysiłek intelektualny.
Na rynku wydawniczym znajduje się sporo wartościowych pozycji, z których możesz czerpać swoją wiedzę na ten temat. W internecie istnieje mnóstwo serwisów poświęconych treningowi siłowemu. Ponadto niektórzy instruktorzy i trenerzy nagrywają swoje treningi i udostępniają je (z odpowiednim komentarzem) w serwisach społecznościowych. Czytaj artykuły, oglądaj udostępnione pliki video - poszerzaj swoją wiedzę. Możliwości jest naprawdę wiele i można z nich czerpać całymi garściami.
Ważne jest, aby nie ćwiczyć na oślep, bo to droga donikąd. Twoje zdrowie i bezpieczeństwo powinny mieć zawsze priorytet.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict