STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać rozpiętki w leżeniu na skośnej ławce, z wykorzystaniem wyciągów dolnych

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Rozpiętki w leżeniu na skośnej (pochyłej) ławce, z wykorzystaniem wyciągów dolnych Rozpiętki z wykorzystaniem wyciągów dolnych, w leżeniu na skośnej (pochyłej) ławce to ćwiczenie stosowane w treningu mięśni klatki piersiowej.

W leżeniu na plecach na skośnej ławce (oparcie ławeczki uniesione pod kątem 35° do 45° względem podłoża), stopy oparte na podłożu, uchwyty wyciągów dolnych trzymamy w górze nad sobą, dłonie zwrócone wewnętrzną częścią do siebie (uchwyt młotkowy), ręce lekko zgięte w łokciach.

Bierzemy wdech, a następnie powoli odwodzimy ręce poziomo na boki, oddalając je od siebie do momentu, aż poczujemy silne rozciągnięcie w obrębie mięśni klatki piersiowej. Przez cały czas utrzymujemy niewielkie ugięcie rąk w łokciach. Kiedy ramiona zejdą znacznie poniżej osi ciała rozpoczynamy ruch powrotny do góry, po tym samym torze. W końcowej fazie ruchu robimy wydech.

Ćwiczenie wpływa przede wszystkim na rozwój górnej części mięśni piersiowych. Oddziałuje także na przednią część mięśni naramiennych.
W odróżnieniu od ćwiczenia wykonywanego za pomocą sztangielek, wyciągi linkowe zapewniają tutaj utrzymanie stałego napięcia mięśni, niezależnie od fazy ruchu.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2018 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict