STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać rozpiętki sztangielkami w leżeniu na poziomej (płaskiej) ławce

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Rozpiętki sztangielkami w leżeniu na poziomej (płaskiej) ławce Rozpiętki sztangielkami na poziomej ławce to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni klatki piersiowej.

W leżeniu na plecach na płaskiej ławce, stopy oparte na podłożu, sztangielki trzymamy w górze nad sobą, dłonie zwrócone wewnętrzną częścią do siebie (uchwyt młotkowy), ręce lekko ugięte w łokciach, napięte.
Robiąc wdech opuszczamy sztangielki poziomo na zewnątrz, oddalając je od siebie do momentu, aż poczujemy silne rozciągnięcie w obrębie mięśni klatki piersiowej. Przez cały czas utrzymujemy niewielkie ugięcie rąk w łokciach.
Kiedy ramiona zejdą znacznie poniżej osi ciała rozpoczynamy ruch powrotny do góry, po tym samym torze. W końcowej fazie ruchu robimy wydech.
Zwracamy uwagę, aby mięśnie piersiowe nie uległy rozluźnieniu w górnej fazie ruch, tj. po przekroczeniu punktu krytycznego.
Aby ćwiczenie było w pełni skuteczne musimy utrzymywać je w stanie pełnego napięcia w pełnym zakresie ruchu.

Ćwiczenie wpływa przede wszystkim na rozwój środkowej części mięśni piersiowych. Oddziałuje także na przednią część mięśni naramiennych oraz zwiększa objętość płuc.
Odmianę tego ćwiczenia stanowią rozpiętki z wykorzystaniem wyciągów dolnych.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2018 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict