STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać ściąganie drążka wyciągu górnego do karku

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Ściąganie drążka wyciągu górnego do karku Ściąganie drążka wyciągu górnego do karku to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

Siadamy na siedzeniu pod wyciągiem górnym. Stopy przylegają równo do podłoża. Jeżeli używamy większych obciążeń kolana powinny być dodatkowo wsunięte pod wałek blokujący nogi. Drążek trzymamy nachwytem nad sobą, ramiona szeroko rozstawione.

Robimy wdech i przyciągamy drążek za kark, ściągając jednocześnie łokcie wzdłuż tułowia i robiąc wydech w końcowej fazie ruchu. Następnie w sposób kontrolowany powracamy do pozycji wyjściowej, biorąc jednocześnie wdech.

W ćwiczeniu tym zaangażowane są głównie mięsień najszerszy grzbietu (dolna i zewnętrzna część), mięsień obły większy i mniejszy, a pośrednio także: biceps, mięsień ramienny i ramienno-promieniowy oraz tylna część mięśnia naramiennego. W końcowej fazie ruchu przy ściąganiu łopatek do pracy włączają się także mięsień czworoboczny i mięśnie równoległoboczne.

Ćwiczenie to doskonale wpływa na zwiększenie szerokości mięśni grzbietu.

UWAGA!
We wszystkich ćwiczeniach na mięśnie grzbietu z wykorzystaniem wyciągu górnego oraz w ćwiczeniach podciągania się na drążku, w szczególności przy zastosowaniu dużych obciążeń, należy pamiętać, aby mięśnie najszersze grzbietu były przez cały czas napięte, niezależnie od fazy ruchu. Nawet chwilowe rozluźnienie mięśni może doprowadzić do sytuacji, w której cały ciężar zostanie przeniesiony na głowę długą mięśnia trójgłowego ramienia, doprowadzając tym samym do jego zerwania.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict