STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać ściąganie rączek wyciągu górnego do klatki piersiowej

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Ściąganie rączek wyciągu górnego do klatki piersiowej Ściąganie rączek wyciągu górnego do klatki piersiowej to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

Siadamy na siedzisku pod wyciągiem górnym. Kolana wsuwamy pod wałek blokujący nogi, stopy przylegają równo do podłoża. Chwytamy nad sobą rączki wyciągu górnego.
Przed rozpoczęciem ruchu bierzemy wdech, a następnie odchylając nieco klatkę piersiową do tyłu przyciągamy rączki na wysokość mostka, ściągając jednocześnie łopatki i uwypuklając klatkę. W końcowej fazie ruchu przyciągania rączek następuje wydech.

Następnie w sposób kontrolowany powracamy do pozycji wyjściowej, biorąc jednocześnie wdech i zwracając uwagę, aby łokcie nie rozchodziły się zbytnio na zewnątrz (w fazie powrotnej powinny być delikatnie kierowane do środka, co sprzyja lepszemu rozciągnięciu i wyczuciu mięśni pleców).

Ćwiczenie to doskonale rozwija cały mięsień najszerszy grzbietu oraz mięsień obły większy.
Zaangażowane są w nim także: mięśnie równoległoboczne i mięsień czworoboczny, mięsień obły mniejszy, a także biceps, mięsień ramienny i ramienno-promieniowy oraz tylna część mięśnia naramiennego.

UWAGA!
Ze względów bezpieczeństwa we wszystkich ćwiczeniach na mięśnie grzbietu z wykorzystaniem wyciągu górnego oraz w ćwiczeniach podciągania się na drążku, w szczególności przy zastosowaniu znacznych obciążeń, należy pamiętać, aby mięśnie najszersze grzbietu były przez cały czas napięte, niezależnie od fazy ruchu. Nawet chwilowe rozluźnienie mięśni może doprowadzić do sytuacji, w której cały ciężar zostanie przeniesiony na głowę długą mięśnia trójgłowego ramienia, doprowadzając tym samym do jego zerwania.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict