STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać spinanie brzucha z oparciem nóg o ławkę

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Spinanie brzucha z oparciem nóg o ławkę Spinanie brzucha z oparciem nóg o ławkę to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni brzucha.

Kładziemy się tyłem na podłodze, nogi oparte na ławeczce w taki sposób, aby uda tworzyły z tułowiem mniej więcej kąt prosty, ręce z boku głowy (lub za głową), łokcie rozłożone na boki.
Bierzemy wdech, a następnie napinając mocno mięśnie brzucha i zginając jednocześnie grzbiet, odrywamy barki od podłogi, kierując je w stronę kolan. W momencie kiedy łopatki uniosą się nad podłogę (faza pełnego skurczu), zatrzymujemy ruch na 1-2 sekundy, po czym powracamy do pozycji wyjściowej.
Wydech następuje w końcowej fazie ruchu spinania mięśni brzucha, wdech natomiast w fazie powrotnej.

Zwracamy uwagę, aby w trakcie ruchu łokcie były przez cały czas rozłożone szeroko na boki. Nie splatamy dłoni za głową ponieważ przy takim ułożeniu rąk i jednoczesnym skierowaniu łokci do przodu istnieje ryzyko nadmiernego naciągnięcia karku.

Ćwiczenie oddziałuje na mięsień prosty brzucha, w szczególności jego górną część. Najlepiej jest wykonywać je w dużej ilości powtórzeń, aż do uzyskania efektu pieczenia w mięśniach.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict