STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać uginanie nadgarstków ze sztangą, podchwytem

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Uginanie nadgarstków ze sztangą, podchwytem Uginanie nadgarstków ze sztangą, podchwytem to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni przedramion.

Siedząc na płaskiej ławce, trzymamy sztangę podchwytem, przedramiona oparte na udach, nadgarstki wychodzą poza kolana. Bierzemy wdech i zginając nadgarstki, unosimy sztangę najwyżej, jak potrafimy, robiąc w końcowej fazie wydech. Następnie opuszczamy sztangę jak najniżej, pozwalając jej w dolnej fazie ruchu niemalże stoczyć się po palcach. Robimy wdech.

Ćwiczenie to silnie rozwija wszystkie mięśnie po wewnętrznej stronie przedramion (zginacze nadgarstka) oraz doskonale wzmacnia stawy nadgarstkowe.

Najlepsze rezultaty osiąga się, wykonując to ćwiczenie w dużej liczbie powtórzeń, aż do uzyskania efektu pieczenia. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby od czasu do czasu zaskoczyć tę grupę mięśni większym obciążeniem, które pozwala na wykonanie zaledwie 6-8 ruchów. Należy jednak wtedy pamiętać o solidnym rozgrzaniu mięśni na mniejszych ciężarach.

Ćwiczenie można wykonywać także, układając przedramiona bezpośrednio na ławce, zamiast na kolanach.
Jeśli odczuwamy dyskomfort w obrębie nadgarstków, powinniśmy wymienić sztangę prostą na łamaną lub zastosować sztangielki.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict