STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać uginanie nóg na maszynie, leżąc

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Uginanie nóg na maszynie, leżąc Uginanie nóg na maszynie leżąc to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni nóg.

Kładziemy się na brzuchu na ławeczce. Rękoma chwytamy za specjalne uchwyty, bądź też krawędzie boczne ławki. Nogi wyprostowane, kolana oparte o krawędź ławki, wałki urządzenia ustawione nad piętami (na wysokości kostek).

Bierzemy wdech, a następnie uginamy nogi w kolanach, tak aby dotknąć wałkami do pośladków. W końcowej fazie ruchu następuje wydech. Następnie wykonujemy kontrolowany powrót do pozycji wyjściowej. Przez cały czas staramy się nie odrywać bioder od powierzchni ławki. Ruch należy powtarzać do wykonania zaplanowanej liczby powtórzeń.

Jest to najlepsze izolowane ćwiczenie na mięśnie dwugłowe ud. Są w nim zaangażowane wszystkie mięśnie grupy kulszowo-goleniowej, tj. mięsień dwugłowy uda (głowa długa i głowa krótka), półścięgnisty i półbłoniasty. Ćwiczenie oddziałuje także w pewnym stopniu na mięśnie łydek i pośladków.
Można je wykonywać pod różnymi kątami ustawienia stóp (stopy do środka, na zewnątrz, podniesione, opuszczone), co w pewnym stopniu lokalizuje wysiłek w różnych częściach zaangażowanych mięśni. Można je również wykonywać jedną nogą.

Uginanie nóg na maszynie, siedząc Uginanie nóg na maszynie, siedząc

Niektóre urządzenia pozwalają na wykonywanie tego ćwiczenia w pozycji siedzącej, tzn. w takiej, gdzie występuje silne przodopochylenie miednicy, a nogi uginane są pod siebie.
Przodopochylenie miednicy sprzyja w tym przypadku bardzo dobremu rozciągnięciu, a przez to i zlokalizowaniu wysiłku w głowie długiej mięśnia dwugłowego uda, mięśniu półścięgnistym i półbłoniastym.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict