STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać uginanie przedramion ze sztangą łamaną, podchwytem

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Uginanie przedramion ze sztangą łamaną, podchwytem Uginanie przedramion ze sztangą łamaną, podchwytem to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni ramion (bicepsów).

Stajemy w postawie wyprostowanej w lekkim rozkroku. Sztangę łamaną trzymamy podchwytem na wysokości górnej części ud, rozstaw rąk na szerokość barków lub nieco szerzej, plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty.

Bierzemy wdech i uginając przedramiona unosimy płynnie sztangę po kole do góry, aż do pełnego zgięcia rąk. W końcowej fazie robimy wydech.
Aby nie utracić napięcia mięśni w górnej fazie ruchu, należy/można minimalnie pochylić tułów do przodu (p. zasada pełnego napięcia mięśni przy maksymalnym skurczu). Następnie opuszczamy sztangę po tym samym torze do pozycji wyjściowej, trzymając przez cały czas ciężar pod kontrolą. Opuszczając sztangę robimy wdech.

Należy zwrócić uwagę, aby zarówno w trakcie opuszczania jak i unoszenia ciężaru nie ułatwiać sobie wykonania ćwiczenia poprzez kołysanie tułowiem. Łokcie powinny przez cały czas przylegać do boków tułowia.

Ćwiczenie wpływa na rozwój mięśni ramion i przedramion. W szczególności zaangażowane są: mięsień dwugłowy ramienia i mięsień ramienny oraz w mniejszym stopniu mięsień ramienno-promieniowy. W zależności od szerokości uchwytu na gryfie możemy bardziej lub mniej zaangażować jedną z dwóch głów bicepsa. I tak, przy szerokim uchwycie pracujemy nad głową krótką (wewnętrzną), przy wąskim uchwycie nad głową długą (zewnętrzną), przy średnim uchwycie obie głowy zaangażowane są mniej więcej podobnie.

Ze sztangi łamanej powinny korzystać przede wszystkim osoby z koślawością łokciową oraz te, które podczas wykonywania ćwiczenia, odczuwają duże naprężenia w obrębie nadgarstków. Sztanga łamana, w odróżnieniu od sztangi prostej, w dużym stopniu eliminuje ten dyskomfort.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict