STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać unoszenie bioder w leżeniu na płaskiej / skośnej ławce

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Unoszenie bioder w leżeniu na płaskiej / skośnej ławce Unoszenie bioder w leżeniu na płaskiej lub skośnej ławce to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni brzucha.

Kładziemy się tyłem na ławce, nogi lekko ugięte w kolanach, uniesione do pozycji mniej więcej prostopadłej do tułowia, rękoma chwytamy drążek lub boczne krawędzie ławki za głową. Bierzemy wdech, a następnie siłą mięśni brzucha odrywamy biodra od ławeczki, zginając grzbiet i kierując jednocześnie kolana w stronę głowy. W końcowej fazie unoszenia następuje wydech. Następnie opuszczamy biodra po tym samym torze do pozycji wyjściowej, robiąc jednocześnie wdech.

Należy zwrócić uwagę, że mięśnie brzucha pracują najsilniej w fazie unoszenia i opuszczania bioder. Z tego powodu w momencie, kiedy biodra powracając do pozycji wyjściowej, dotkną ławeczki, należy od razu zacząć ruch ich ponownego unoszenia.

W odróżnieniu od unoszenia nóg na płaskiej / skośnej ławce większą część pracy wykonuje tutaj mięsień prosty brzucha (w szczególności jego dolna część). W mniejszym stopniu zaangażowane są: mięśnie zginacze biodra (mięsień biodrowo-lędźwiowy, mięsień napinacz powięzi szerokiej, mięsień prosty uda). Z tego też powodu ćwiczenie to jest o wiele bardziej intensywne. Możemy je dodatkowo utrudnić ustawiając ławeczkę pod coraz większym kątem.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict