STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać unoszenie tułowia z opadu na rzymskiej ławce

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Unoszenie tułowia z opadu na rzymskiej ławce Unoszenie tułowia z opadu na rzymskiej ławce to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

W leżeniu przodem na rzymskiej ławce, nogi wsunięte pod wałki urządzenia (na wysokości kostek), tułów swobodnie opada. Oś zgięcia tułowia przebiega na wysokości stawu biodrowego.

W tej pozycji bierzemy wdech i podnosimy tułów do poziomu, trzymając jednocześnie uniesioną głowę.
W końcowej fazie ruchu, zachowując szczególną ostrożność, odchylamy tułów maksymalnie do tyłu (zaznaczając krzywiznę lędźwiową) i robimy wydech.
Ruch możemy zatrzymać w tej pozycji na 2-3 sekundy, po czym, w sposób kontrolowany, opuszczamy tułów do pozycji wyjściowej, biorąc wdech.
Podczas wykonywania ćwiczenia ręce możemy trzymać z boku głowy z łokciami odchylonymi na zewnątrz (wersja trudniejsza), ew. ułożyć w pozycji splecionej lub skrzyżowanej na klatce piersiowej (wersja łatwiejsza).

Ćwiczenie angażuje głównie mięśnie prostowniki grzbietu (mięsień biodrowo-żebrowy lędźwi, mięsień najdłuższy klatki piersiowej, mięsień kolcowy klatki piersiowej) i mięsień czworoboczny lędźwi. Pośrednio wpływa także na mięśnie pośladków oraz mięśnie grupy kulszowo-goleniowej tj. mięsień dwugłowy uda (z wyjątkiem głowy krótkiej), półścięgnisty i półbłoniasty

Aby zwiększyć intensywność ćwiczenia, można je wykonywać z obciążeniem w postaci sztangielki lub talerza trzymanego na klatce piersiowej ew. na karku. Ćwiczenia z obciążeniem lokalizują wysiłek głównie w dolnej części mięśni prostowników grzbietu.

UWAGA! W ostatniej fazie unoszenia tułowia, w celu ochrony kręgosłupa przed urazami, ćwiczenie należy wykonywać ze szczególną ostrożnością.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict