STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać wspięcia na palce obunóż, siedząc

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wspięcia na palce obunóż, siedząc Wspięcia na palce obunóż, siedząc to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni łydek.

W pozycji siedzącej wsuwamy kolana pod wałki przyrządu, przednie części stóp ustawione na podkładce / podstawce, pięty swobodnie opuszczone, rękoma chwytamy za rączki przyrządu, brzuch wciągnięty, plecy wyprostowane.
Bierzemy wdech i wykonujemy wspięcie na palcach stóp najwyżej, jak potrafimy. W końcowej fazie ruchu robimy wydech. Następnie powoli opuszczamy pięty jak najniżej, rozciągając przy tym łydki i biorąc jednocześnie wdech.

Ćwiczenie oddziałuje przede wszystkim na mięsień płaszczkowaty mięśnia trójgłowego łydki i w mniejszym stopniu na mięsień brzuchaty łydki (jego głowę boczną i przyśrodkową). Możemy je wykonywać także ze sztangą ułożoną na dolnej części ud.

Podobnie jak w przypadku wspięć na palce stojąc ruch powtarzamy wielokrotnie, aż do uzyskania efektu pieczenia. Zmieniając ustawienie stóp tzn. palcami do środka, na wprost lub na zewnątrz, wymuszamy pracę mięśni łydek pod różnymi kątami.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict