STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać wspięcia na palce obunóż, stojąc

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wspięcia na palce obunóż, stojąc Wspięcia na palce obunóż, stojąc to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni łydek.

Stajemy w postawie wyprostowanej, umieszczając przednie części stóp na podkładce/podstawce, pięty swobodnie opuszczone, nogi w kolanach wyprostowane lub minimalnie ugięte, rozkrok 20-30 cm, barki wsuwamy pod wałki przyrządu, brzuch wciągnięty, plecy wyprostowane, rękoma chwytamy za rączki po bokach przyrządu.
Bierzemy wdech i zachowując wyprostowane nogi w kolanach, wspinamy/unosimy się na palcach stóp najwyżej, jak potrafimy, robiąc w końcowej fazie wydech. Następnie powoli, rozciągając łydki, opuszczamy pięty jak najniżej, biorąc jednocześnie wdech.

Ćwiczenie rozwija mniej więcej równo wszystkie trzy głowy mięśnia trójgłowego łydki (tj. głowę boczną i przyśrodkową mięśnia brzuchatego i mięsień płaszczkowaty). Angażuje także mięsień zginacz długi palców, mięsień zginacz długi palucha oraz mięsień piszczelowy tylny.

Mięśnie łydek z tego powodu, że każdego dnia wykonują ogromną pracę podczas chodzenia, są mięśniami bardzo silnymi i odpornymi na zmęczenie. Dlatego też, aby pobudzić je do wzrostu, często wykonuje się powtórzenia, aż do uzyskania efektu pieczenia.

Po odpowiednim rozgrzaniu i przy zachowaniu nienagannej techniki, można także ćwiczyć z bardzo dużymi obciążeniami.
Stopy w tym ćwiczeniu możemy ustawiać, kierując palce na wprost, do środka lub na zewnątrz. Teoretycznie, skierowanie palców do środka lub na zewnątrz powinno zaangażować w pracy odpowiednio: głowę boczną lub przyśrodkową mięśnia brzuchatego łydki. W praktyce jednak jest to bardzo trudne do zrealizowania.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict