STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać wyciskanie sztangi w leżeniu na skośnej ławce

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wyciskanie sztangi w leżeniu na skośnej ławce Wyciskanie sztangi w leżeniu na skośnej ławce to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni klatki piersiowej.

W leżeniu na plecach na skośnej ławce, stopy oparte na podłożu, trzymamy sztangę nachwytem, nieco szerzej od szerokości barków. Oparcie ławeczki powinno być uniesione pod kątem 35° do 45° względem podłoża.
Zdejmujemy sztangę ze stojaka, bierzemy wdech i zaczynamy opuszczać sztangę do górnej części klatki piersiowej (w okolicę wcięcia szyjnego mostka), zwracając uwagę, aby ramiona rozchodziły się na boki.
W momencie kiedy gryf sztangi dotknie klatki piersiowej, wypychamy (wyciskamy) ją z powrotem do pozycji wyjściowej, robiąc w końcowej fazie ruchu wydech.

Ćwiczenie oddziałuje przede wszystkim na górną część mięśni piersiowych oraz przednią część mięśni naramiennych i tricepsy.
Skośne ustawienie ławeczki umożliwia większe rozciągnięcie mięśni piersiowych, niż ma to miejsce przy ćwiczeniu na płaskiej ławce. Dzięki temu, stosując dodatkowo szeroki uchwyt łatwo uzyskuje się dokrwienie w obrębie mięśni piersiowych.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict