STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać wyciskanie sztangielek w leżeniu na poziomej ławce

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wyciskanie sztangielek w leżeniu na poziomej (płaskiej) ławce Wyciskanie sztangielek w leżeniu na poziomej ławce to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni klatki piersiowej.

W leżeniu na plecach na poziomej (płaskiej) ławce, stopy oparte na podłożu, sztangielki trzymamy nachwytem na wysokości klatki piersiowej. Bierzemy wdech i wyciskamy (wypychamy) obie sztangielki do góry, zbliżając je jednocześnie do siebie. W końcowej fazie ruchu napinamy mięśnie klatki piersiowej (skurcz izometryczny) i robimy wydech. Następnie w sposób kontrolowany opuszczamy sztangielki do pozycji wyjściowej robiąc wdech.
Podczas opuszczania ciężaru zwracamy uwagę, aby ramiona rozchodziły się na boki.

Ćwiczenie oddziałuje na mięśnie piersiowe oraz przednią część mięśni naramiennych i tricepsy.
W odróżnieniu od wyciskania sztangi w leżeniu, w ćwiczeniu tym uzyskujemy większe rozciągnięcie mięśni piersiowych w dolnej fazie ruchu oraz (niemożliwe w przypadku stosowania sztangi) zbliżenie dłoni w górnej fazie ruchu. Z tego powodu jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na rozbudowę mięśni klatki piersiowej.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict