STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać wyciskanie sztangielek w leżeniu na skośnej ławce

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wyciskanie sztangielek w leżeniu na skośnej ławce Wyciskanie sztangielek w leżeniu na skośnej ławce to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni klatki piersiowej.

W leżeniu na plecach na skośnej ławce, stopy oparte na podłożu, sztangielki trzymamy nachwytem na wysokości klatki piersiowej. Oparcie ławeczki powinno być uniesione pod kątem 35° do 45° względem podłoża.
Bierzemy wdech i wypychamy (wyciskamy) obie sztangielki do góry, zbliżając je jednocześnie do siebie. W końcowej fazie ruchu napinamy mięśnie klatki piersiowej (stosując skurcz izometryczny) i robimy wydech. Następnie w sposób kontrolowany opuszczamy sztangielki do pozycji wyjściowej robiąc wdech.
Podczas opuszczania sztangielek należy zwrócić uwagę, aby ramiona rozchodziły się na boki.

Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na rozbudowę górnych partii mięśni klatki piersiowej.
Podobnie jak w przypadku wyciskania sztangielek w leżeniu na poziomej ławce uzyskujemy tutaj zdecydowanie lepsze rozciągnięcie mięśni w dolnej fazie ruchu, niż ma to miejsce przy ćwiczeniu sztangą (w poziomie i skosie). Dodatkowym autem sprzyjającym temu rozciągnięciu jest właśnie skośne ustawienie oparcia ławeczki czyli kąt wyciskania sztangielek względem klatkiu piersiowej.

W ćwiczeniu tym oprócz górnych partii mięśni klatki piersiowej zaangażowane są także silnie przednie części mięśni naramiennych oraz tricepsy.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict