STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać wykrok z przyklękiem na jedno kolano (wykroki w miejscu)

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wykrok z przyklękiem na jedno kolano (wykroki w miejscu) Wykrok z przyklękiem na jedno kolano (wykroki w miejscu) to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni nóg.

Ćwiczenie to można wykonywać ze sztangielkami w dłoniach lub ze sztangą na plecach. Stojąc w postawie wyprostowanej, klatka piersiowa uwypuklona, plecy wyprostowane, bierzemy wdech i robimy długi wykrok przed siebie, schodząc powoli do przysiadu wykonywanego na nodze wykrocznej.
Zwracamy uwagę, aby kolano wysuniętej do przodu nogi, znalazło się nie dalej, niż nad palcami stopy.

Po osiągnięciu dolnej pozycji (udo nogi wykrocznej ustawione mniej więcej równolegle do podłogi) zaczynamy ruch powrotny.
W tym celu należy dynamicznie odepchnąć się nogą wysuniętą do przodu w taki sposób i na tyle silnie, aby powrócić do pozycji wyjściowej. W końcowej fazie ruchu powrotnego następuje wydech i przystępujemy do wykonania wykroku drugą nogą.

Kontynuujemy wykroki do wykonania zaplanowanej liczby powtórzeń na obie nogi.
Można także wykonywać wykroki najpierw jedną, potem drugą nogą. Ćwiczenie to oddziałuje głównie na górną część mięśnia dwugłowego uda, mięśnie pośladkowe oraz czworogłowe uda. Wydłużając wykrok angażujemy przed wszystkim mięśnie pośladkowe i dwugłowe uda. Skracając go, zdecydowanie bardziej obciążamy mięśnie czworogłowe uda.

Bardziej intensywną, a tym samym i skuteczniejszą odmianą tego ćwiczenia jest chodzenie z wykrokiem.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict