STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać wypychanie ciężaru na suwnicy 45°

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wypychanie ciężaru na suwnicy 45° Wypychanie ciężaru na suwnicy 45° to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni nóg.

W siadzie na przyrządzie ustawiamy stopy (w niewielkim rozkroku) całą powierzchnią na platformie suwnicy. Grzbiet przylega do oparcia. Nogi trzymamy wyprostowane w kolanach (niezablokowane). Robimy wdech, odbezpieczamy przyrząd i powoli opuszczamy ciężar, uginając jednocześnie nogi w kolanach, tak aby znalazły się one tuż przy klatce piersiowej.
Następnie rozpoczynamy ruch powrotny, wypychając ciężar z powrotem do góry i robiąc w końcowej fazie wydech.
Ćwiczenie to należy robić powoli, aż do zmęczenia nóg lub wykonania zaplanowanej liczby powtórzeń, utrzymując cały czas kontrolę nad ciężarem.

Należy pamiętać, aby w chwili kiedy ciężar jest opuszczony na suwnicy (tj. kiedy kolana znajdują się blisko klatki piersiowej) nie odrywać pośladków i dolnego grzbietu od siedziska. W górnej fazie ruchu nogi prostujemy, jednakże nie do samego końca, aby przypadkiem nie zablokować ciężaru w stawach kolanowych, co może grozić kontuzją.

Stopy można ustawiać w różnych miejscach na platformie maszyny, co wpływa na silniejsze lub słabsze zaangażowanie różnych grup mięśniowych.
I tak, jeżeli ustawimy stopy w dolnej części platformy, bardziej zaangażujemy w pracę mięśnie czworogłowe uda. Ustawienie stóp w górnej części platformy lokalizuje wysiłek w mięśniach pośladkowych i mięśniach grupy kulszowo-goleniowej (mięsień dwugłowy uda, półścięgnisty i półbłoniasty). Jeśli stopy ustawimy szeroko, w dużym stopniu zaangażujemy do pracy mięśnie przywodziciele uda.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict