STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Jak prawidłowo wykonać wznosy barków ze sztangą (tzw. szrugsy)

To ćwiczenie, a także opisy 98 innych, najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wznosy barków ze sztangą, stojąc (szrugsy) Wznosy barków ze sztangą zwane inaczej szrugsami, to ćwiczenie wykorzystywane w treningu mięśni grzbietu.

Polska nazwa ćwiczenia polegającego na unoszeniu barków z obciążeniem tzw. "szrugsy" pochodzi od angielskiego słowa "shrug" oznaczającego ni mniej, ni więcej tylko "wzruszać ramionami".
Aby poprawnie wykonać ćwiczenie, stajemy w postawie wyprostowanej w lekkim rozkroku. Sztangę trzymamy z przodu na wysokości górnej części ud nachwytem, rozstaw rąk na szerokość barków lub nieco szerzej, plecy wyprostowane.
Bierzemy wdech, a następnie wznosimy barki do góry, najwyżej jak się da. W końcowej fazie ruchu robimy wydech i opuszczamy barki do pozycji wyjściowej, robiąc jednocześnie wdech.

W końcowej fazie ruchu (przy uniesionych barkach) można także dodatkowo zatoczyć lekki łuk barkami do tyłu, co zmusi mięśnie do pracy w nieco większym zakresie.

Ćwiczenie to oddziałuje głównie na część zstępującą mięśnia czworobocznego grzbietu.

Przy dużych obciążeniach dla wzmocnienia uchwytu stosuje się chwyt naprzemienny tj. nachwyt i podchwyt. W tym przypadku w celu zachowania równomiernego rozwoju mięśnia czworobocznego, po każdej serii należy zmienić nachwyt na podchwyt i odwrotnie.

Ćwiczenie można wykonywać także podchwytem lub ze sztangielkami w uchwycie neutralnym (młotkowym), a także ze sztangą trzymaną z tyłu (zamiast z przodu).

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict