STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada cykliczności treningowej

Zasady treningowe Weidera - zasada cykliczności treningowej Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Umiejętne stosowanie zasady cykliczności treningowej to kolejny krok na drodze do uzyskania perfekcyjnej sylwetki.

Gdybyśmy przez cały rok na okrągło wykonywali ten sam program treningowy, albo nawet różne programy treningowe, ale ukierunkowane tylko na rozwój jednej określonej cechy umięśnienia, wówczas szybko popadlibyśmy w stagnację, a co za tym idzie i zniechęcenie (p. także jak przezwyciężyć zastój w treningach).

Programy stosowane na przestrzeni całego roku treningowego powinny zatem uwzględniać zmianę cykli treningowych.
Oznacza to, że w różnych okresach roku treningowego pracujemy nad różnymi cechami umięśnienia.
I tak, w pewnych okresach pracuje się nad masą i siłą mięśniową, używając większych obciążeń (przy mniejszej liczbie powtórzeń), a w innych nad jakością umięśnienia, stosując mniejsze obciążenia, za to z większą liczbą powtórzeń.

Trenowanie w powyższy sposób pozwoli ćwiczącemu stale czynić postępy i zminimalizować ryzyko nabawienia się kontuzji czy też popadnięcia w przetrenowanie.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict