STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada izolacji grup mięśniowych

Zasady treningowe Weidera - zasada izolacji grup mięśniowych Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Podczas wykonywania ćwiczeń na konkretną grupę mięśniową do pracy włączają się także mięśnie pomocnicze. Każdy z tych mięśni pełni ściśle określoną funkcję w trakcie wykonywania ruchu. Jedne pracują jako stabilizatory ruchu, inne jako mięśnie towarzyszące (agonistyczne), kolejne jako przeciwstawne (antagonistyczne), a jeszcze inne jako współdziałające (synergistyczne).

Taka wzajemna współpraca mięśni umożliwia stosowanie, szczególnie w ćwiczeniach wielostawowych, znacznych obciążeń, które dają największe przyrosty masy mięśniowej.

Jednak dążąc do maksymalnego rozwoju danego mięśnia, powinno się także dbać o jego cechy jakościowe, tj. kształt i gęstość.

Stosuje się wtedy zasadę izolacji grup mięśniowych, która polega na tym, aby ćwiczony w danym momencie mięsień, w sposób jak najskuteczniejszy odizolować od wpływu pozostałych mięśni biorących udział w wykonywaniu ruchu. Osiąga się to poprzez przyjęcie specyficznej postawy anatomicznej w ćwiczeniach z wolnymi ciężarami, bądź też wykonując ćwiczenia na maszynach lub wyciągach linkowych.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict