STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada oporu w ruchu wstecznym (powtórzenia negatywne)

Zasady treningowe Weidera - zasada oporu w ruchu wstecznym (powtórzenia negatywne) Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Zasada oporu w ruchu wstecznym, zwana także negatywnymi powtórzeniami, kładzie główny nacisk na ekscentryczną fazę ruchu (opuszczanie ciężaru). Jest to bardzo intensywna i wyczerpująca metoda treningowa, toteż powinna być stosowana tylko okresowo.

Polega ona na wydłużaniu czasu opuszczania ciężaru, poprzez stawianie intensywnego oporu siłom grawitacji. Trening z wykorzystaniem tej metody powoduje powstanie dużo większych mikrouszkodzeń w strukturach mięśniowych, niż ma to miejsce podczas fazy koncentrycznej (unoszenia ciężaru).
Przekłada się to bezpośrednio na przyrost siły i pobudzanie mięśni do maksymalnego rozwoju.

Metoda ta doskonale wzmacnia także ścięgna, więzadła i stawy. Może być również wykorzystywana do podciągnięcia słabiej rozwijających się grup mięśniowych do poziomu rozwoju reszty umięśnienia.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict