STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada oszukanych powtórzeń

Zasady treningowe Weidera - zasada oszukanych powtórzeń Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Zasadę oszukanych powtórzeń stosuje się po to, aby uczynić serię cięższą i zmusić mięśnie do wykonania dodatkowej pracy. Zasada ta umożliwia wykonanie (dodatkowo) jednego lub dwóch oszukanych technicznie powtórzeń na zakończenie serii, dzięki balansowaniu ciałem bądź też dzięki pomocy wolnej części ciała.

Jak w praktyce zastosować prawidłowo zasadę oszukiwania?

Załóżmy, że wykonujesz ćwiczenie na triceps w postaci prostowania przedramienia na wyciągu. Jeżeli kończysz serię i nie jesteś już w stanie wykonać żadnego powtórzenia, możesz pomóc sobie wolną ręką, na tyle, aby przejść przez punkt krytyczny, tj. moment załamania ruchu i dodatkowo wykonać jeszcze jedno lub dwa powtórzenia.
Zmusisz w ten sposób triceps do wykonania dodatkowej pracy, której nie byłbyś w stanie wykonać bez pomocy drugiej ręki.

Osoby początkujące bardzo często stosują oszukiwanie po to, by ułatwić sobie zadanie czyli de facto, aby uczynić serię lżejszą. Taki sposób trenowania zmniejsza jednak intensywność treningową i jest przykładem niewłaściwego zastosowania opisanej powyżej zasady (zobacz także najczęściej popełniane błędy na siłowni).

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict