STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada pełnego napięcia mięśni przy maksymalnym skurczu

Zasady treningowe Weidera - zasada pełnego napięcia mięśni przy maksymalnym skurczu Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

W niektórych ćwiczeniach w momencie pełnego skurczu mięśni dochodzi do utraty napięcia mięśniowego. Jest to zazwyczaj moment, w którym siła grawitacyjna, wobec osiągnięcia przez ciężar punktu końcowego w danym ruchu, zaczyna działać na mięsień z przeciwnego kierunku.

Jest to zjawisko niekorzystne dla strategii dopracowania szczegółów umięśnienia np. uwypuklenia wierzchołków mięśni czy też uzyskania prążkowania. Dlatego też celowe będzie zastosowanie w takim przypadku zasady polegającej na utrzymaniu mięśnia w pełnym napięciu w chwili, w której znajduje się on w fazie maksymalnego skurczu.

Dobrym przykładem będzie tutaj ćwiczenie bicepsów polegające na uginaniu przedramion ze sztangą lub sztangielkami. Normalnie podczas wykonywania tego ćwiczenia, gdy ciężar osiągnie górne położenie i dochodzi do jego zablokowania, mięśnie bicepsów tracą swoje napięcie. Jeżeli jednak w górnej fazie ruchu pochylimy się lekko do przodu, odchylając ramiona od linii pionu, to ciężar nie osiągnie punktu, w którym siła grawitacyjna zacznie działać na mięsień z przeciwnego kierunku. Utrzymamy w ten sposób mięśnie w pełnym napięciu podczas maksymalnego skurczu.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict