STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada priorytetu treningowego

Zasady treningowe Weidera - zasada priorytetu treningowego Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Każdy osoba zajmująca się treningiem siłowym ma swoje słabsze lub lepsze strony, jeśli chodzi o proporcje w rozwoju umięśnienia.

Zasada priorytetu treningowego polega na tym, aby te słabiej rozwinięte grupy mięśniowe ćwiczyć na początku każdej sesji treningowej, tj. wtedy, kiedy dysponujemy największymi zasobami energii i możemy ćwiczyć z wysoką intensywnością. Mówimy wtedy, że dana grupa ma priorytet.

Postępując w ten sposób, zmusimy niejako nasze słabsze partie do szybszego rozwoju. Gdybyśmy ćwiczyli taką wolniej rozwijającą się grupę za każdym razem na końcu treningu, to intensywność ćwiczeń byłaby wtedy zbyt niska, aby wyrównać dysproporcje w stosunku do reszty umięśnienia. W konsekwencji doprowadziłoby to do wypaczeń w budowie sylwetki (p. także inne błędy treningowe na siłowni).

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict