STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada przeplatanych serii

Zasady treningowe Weidera - zasada przeplatanych serii Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Wielu kulturystów na początku każdej sesji treningowej ćwiczy zazwyczaj duże grupy mięśniowe, wymagające największego wydatku energetycznego, po których następują dosyć długie przerwy odpoczynkowe. Małe grupy zostawiane są z reguły na koniec treningu.

Aby jednak nie wydłużać sesji treningowej w nieskończoność, wprowadza się tzw. serie przeplatane. Polegają one na tym, że w przerwach między seriami na duże grupy mięśniowe wykonuje się serie na grupy niewymagające dużych nakładów energetycznych. Najlepiej, jeśli to będą małe grupy mięśniowe, jak najbardziej oddalone od ćwiczonych akurat partii.

Zaletą tego typu treningu jest zwiększenie intensywności wykonywanych ćwiczeń, stymulacja rozwoju mniejszych grup mięśniowych no i oczywiście skrócenie sesji treningowej.

W praktyce wygląda to następująco. Załóżmy, że ćwiczysz nogi, ale w planie masz wykonanie podczas tej sesji także treningu na przedramiona. Po każdej serii przysiadów, zamiast tylko odpoczywać, możesz zrobić serię uginania nadgarstków ze sztangą, podchwytem. Następnie przechodzisz do kolejnego ćwiczenia nóg, powiedzmy że będzie to prostowanie nóg na maszynie. W przerwach między kolejnymi seriami możesz wykonywać prostowanie nadgarstków ze sztangą, nachwytem. Postępując w ten sposób, wykonasz zaplanowaną liczbę serii na nogi i niejako przy okazji, taką samą liczbę serii na przedramiona. Nie będziesz też musiał ćwiczyć przedramion na końcu treningu ani na innej sesji treningowej.
Ponieważ mięśnie przedramion są znacznie oddalone od mięśni nóg i do tego są małą grupą mięśniową – trening nóg absolutnie na tym nie ucierpi.

Grupami bardzo dobrze nadającymi się do serii przeplatanych są: kark, mięsień czworoboczny, łydki, brzuch i wspomniane powyżej przedramiona.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict