STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada stopniowego zwiększania obciążeń treningowych

Zasady treningowe Weidera - zasada stopniowego zwiększania obciążeń treningowych Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Ponieważ organizm człowieka bardzo szybko przyzwyczaja się do stosowanych obciążeń treningowych, wykonywanie każdego treningu z jednakową intensywnością oznaczałoby na dłuższą metę zahamowanie rozwoju umięśnienia, jak i wszystkich innych cech powiązanych ze sprawnością fizyczną.
Aby temu zapobiec, należy sukcesywnie zwiększać intensywność treningów, zmuszając niejako organizm do cięższej pracy niż ta, do której zdołał się przyzwyczaić.
Osiąga się to w różnoraki sposób, np. poprzez stopniowe zwiększanie obciążeń treningowych na poszczególne grupy mięśniowe.

W praktyce wygląda to tak, że jeśli ćwiczenie z danym obciążeniem nie stanowi już dla nas większego problemu, powinniśmy zwiększyć ciężar o ok. 2,5 kg w przypadku ćwiczeń wykonywanych na górną połowę ciała i ok. 5 kg w przypadku ćwiczeń wykonywanych na mięśnie dolnej połowy ciała. Po jakimś czasie, kiedy ten zwiększony ciężar znów przestanie być dla nas wyzwaniem, zwiększamy go po raz kolejny itd., aż do granic naszych możliwości.

Zasada ta jest równie ważna w treningu osób początkujących, jak i zaawansowanych.
Stopniowe zwiększanie obciążeń treningowych pozwoli ćwiczącemu rozwijać się latami. Należy jednak pamiętać, aby wzrost obciążenia nigdy nie odbywał się kosztem techniki wykonania ćwiczenia.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict