STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada treningu holistycznego (całościowego)

Zasady treningowe Weidera - zasada treningu holistycznego (całościowego) Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Komórki mięśniowe zawierają dwa podstawowe rodzaje włókien mięśniowych. Są to włókna wolnokurczliwe (typu wytrzymałościowego - odporne na zmęczenie) oraz włókna szybkokurczliwe (typu szybkościowo-siłowego - podatne na zmęczenie).

Jeżeli wykonujemy treningi z mniejszym obciążeniem i dużą liczbą powtórzeń, do pracy włączają się głównie włókna typu wytrzymałościowego (czerpiące energię z procesów tlenowych). W treningach z większym obciążeniem i mniejszą liczbą powtórzeń główną rolę odgrywają włókna typu siłowego (czerpiące energię z procesów beztlenowych).

Zasada treningu holistycznego zakłada wykonywanie ćwiczeń o różnych zakresach powtórzeń, czyli doprowadzenie do pełnego rozwoju umięśnienia poprzez silne oddziaływanie na każdy rodzaj włókien.
Odnosi się ona również do harmonijnego rozwoju sylwetki jako całości. Oznacza to, że należy trenować wszystkie partie mięśniowe, bez zaniedbywania którejkolwiek z nich.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict