STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada treningu jakościowego (przedstartowego)

Zasady treningowe Weidera - zasada treningu jakościowego (przedstartowego) Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Gdybyśmy przez cały rok na okrągło pracowali wyłącznie nad wielkością i siłą mięśni, po pewnym czasie stałyby się one bezkształtną masą. W konsekwencji doprowadziłoby to do wypaczeń w rozwoju umięśnienia, zachwiania ogólnych proporcji sylwetki, a także zahamowania postępów.

Dlatego też mięśnie, oprócz stosownej wielkości, powinny charakteryzować się również wysoką jakością tj odpowiednimi proporcjami, gęstością, kształtem czy separacją.

W związku z powyższym w trakcie roku treningowego należy znaleźć czas na zastosowanie zasady treningu jakościowego, zwanej też zasadą treningu przedstartowego.

Trening jakościowy (przedstartowy) wprowadza wtedy większą różnorodność wykonywanych ćwiczeń i form treningowych. Stosuje się w nim więcej ćwiczeń izolowanych, zmniejsza się długość przerw odpoczynkowych, przy jednoczesnym zachowaniu lub nawet zwiększeniu liczby powtórzeń w seriach.

W trakcie treningów jakościowych pracujemy na pełnych obrotach, stosując serie podwójne (łączone), potrójne, wielkie serie, superserie, itd. Uzyskamy w ten sposób wzrost unaczynienia mięśni, lepszą ich separację i większą gęstość.
Metoda ta silnie oddziałuj także na kształt mięśni.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict