STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada treningu piramidalnego

Zasady treningowe Weidera - zasada treningu piramidalnego Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Włókna mięśniowe rozrastają się w wyniku zastosowania w ćwiczeniach dużych obciążeń treningowych. Jednak przystąpienie, niejako z biegu, do wykonywania ciężkich serii grozi nabawieniem się kontuzji (zobacz także podstawowe błędy w treningu siłowym).

Aby zminimalizować to ryzyko, stosuje się zasadę treningu piramidalnego, polegającą na stopniowym zwiększaniu obciążeń w danym ćwiczeniu, przy jednoczesnym zmniejszaniu liczby powtórzeń w każdej serii. Na końcu ćwiczenia na jedną serię znów zmniejsza się ciężar i zwiększa liczbę powtórzeń.

W praktyce wygląda to mniej więcej tak, że rozpoczyna się ćwiczenie wykonaniem serii składającej się z 15 powtórzeń, z ciężarem wynoszącym ok. 50- 60% wartości obciążenia, jakie jest się w stanie wykonać w pojedynczym (rekordowym) podejściu.
W drugiej serii zwiększa się obciążenie i wykonuje 12 powtórzeń. W kolejnej znów zwiększamy obciążenie i wykonujemy 10 ruchów. W czwartej serii zwiększamy obciążenie, aby móc wykonać nie więcej niż osiem powtórzeń. W piątej i szóstej serii dochodzimy do mniej więcej 80-85% wartości pojedynczego powtórzenia i wykonujemy pięć lub sześć powtórzeń w obu seriach.
Na koniec znów zmniejszamy obciążenie do ok. 70-75% wartości pojedynczego podejścia i wykonujemy tyle powtórzeń, ile damy radę.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict