STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada utrzymywania ciągłego napięcia mięśni

Zasady treningowe Weidera - zasada utrzymywania ciągłego napięcia mięśni Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Podczas wykonywania ćwiczeń należy zwrócić szczególną uwagę, aby unoszenie i opuszczanie ciężaru w każdej serii (niezależnie od tego czy ćwiczymy z małym, czy dużym obciążeniem) odbywało się zawsze pod stałą kontrolą mięśni.

Ćwiczenia, w których ciężar pokonuje część lub większość toru ruchu rozpędem (w wyniku np. rozkołysania, stosowania podrzutów czy też swobodnego opadania), tracą na efektywności, Ćwicząc w ten sposób niepotrzebnie narażamy się też na kontuzję. Przy tego rodzaju sposobie trenowania mięśnie pracują tak naprawdę tylko w pierwszej, ew. końcowej fazie ruchu (zobacz także inne błędy treningowe na siłowni).

Aby mogły się one optymalnie rozwijać, powinny być utrzymywane w stanie ciągłego napięcia w każdej fazie ruchu.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict