STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada wstępnego zmęczenia mięśni

Zasady treningowe Weidera - zasada wstępnego zmęczenia mięśni Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Zasada wstępnego zmęczenia mięśni polega na wykonaniu (aż do zmęczenia) najpierw serii ruchów maksymalnie izolujących daną grupę mięśniową, a następnie (bez przerwy odpoczynkowej) wykonaniu serii właściwej.
Doskonałym przykładem zastosowania tej zasady może być tutaj trening mięśni nóg. Najpierw wykonujemy serię prostowania nóg na maszynie, męcząc w ten sposób mięśnie czworogłowe ud. Następnie bez przerwy odpoczynkowej przechodzimy do wykonania półprzysiadów ze sztangą.

Podczas wykonywania tego drugiego ćwiczenia mięśnie czworogłowe ud będą już na tyle zmęczone, że do pracy włączą się, o wiele silniej niż zazwyczaj mięśnie synergistyczne (współdziałające).

Dzięki dużej pomocy ze strony mięśni synergistycznych główna grupa mięśniowa będzie zmuszona do wykonania o wiele cięższej pracy, niż ma to miejsce w przypadku klasycznych serii. Ponadto same mięśnie synergistyczne, poprzez bardzo silne zaangażowanie się w trakcie wykonywania ruchu, będą również intensywnie się rozwijały, co sprzyja uzyskaniu lepszej separacji mięśniowej.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict