STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada wykonywania ćwiczeń w seriach

Zasady treningowe Weidera - zasada wykonywania ćwiczeń w seriach Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Zasada wykonywania ćwiczeń w seriach polega na wykonywaniu jednego ćwiczenia w kilku - następujących bezpośrednio po sobie - seriach.

W praktyce wygląda to następująco: załóżmy, że na konkretną grupę mięśniową chcemy wykonać trzy serie danego ćwiczenia, przy czym każda z serii ma składać się z ośmiu powtórzeń. Najpierw wykonujemy więc pierwszą serię, składającą się z ośmiu powtórzeń. Po krótkiej przerwie robimy drugą serię tego samego ćwiczenia, składającą się również z ośmiu powtórzeń, a następnie po kolejnej krótkiej przerwie wykonujemy ostatnią serię, również w ośmiu powtórzeniach.
Dopiero potem przechodzimy do następnego ćwiczenia.

Ćwiczenia wykonywane w seriach zmuszają mięśnie do cięższej pracy, niż ma to miejsce np. w przypadku treningu obwodowego (czyli najpierw jedno ćwiczenie na daną grupę mięśniową, później drugie na inną grupę, następnie trzecie na kolejną itd.), ponieważ nie mają one zbyt dużo czasu na odpoczynek.

Dzięki takiej technice trenowania zasoby energetyczne w mięśniach bardzo szybko się wyczerpują. Można więc w stosunkowo krótkim czasie doprowadzić do pełnego zmęczenia mięśni, wywołując tym samym zjawisko hipertrofii (przerostu włókien mięśniowych).

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict