STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada wymuszonych powtórzeń

Zasady treningowe Weidera - zasada wymuszonych powtórzeń Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Zasada wymuszonych powtórzeń wymaga obecności partnera treningowego i polega na wykonaniu 2-3 dodatkowych ruchów na zakończenie danej serii, przez co zmusza się mięśnie do pracy po przekroczeniu punktu krytycznego, jakim jest osiągnięcie przez nie stanu naturalnego zmęczenia.

W praktyce wygląda to następująco: załóżmy, że ćwiczysz barki i wykonujesz wyciskanie sztangi zza karku, siedząc. Po wykonaniu ostatniego powtórzenia w serii, stojący za Tobą partner pomaga Ci w unoszeniu sztangi na tyle, abyś był(a) jeszcze w stanie wykonać dwa do trzech dodatkowych ruchów.

Metoda ta silnie pobudza mięśnie do wzrostu i wpływa na ich gęstość.
Ze względu na swoją intensywność może być stosowana tylko okresowo. Włączenie jej na stałe do treningów jest często przyczyną powstawania urazów i popadania w przetrenowanie.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict