STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © autor artykułu: Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone You can cite - zezwolenie na przedruk/publikację na warunkach określonych w 'prawach autorskich'

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Zasada wymuszonych przerw wewnątrz serii

Zasady treningowe Weidera - zasada wymuszonych przerw wewnątrz serii Tę zasadę, a także wyjaśnienie 31 pozostałych zasad treningowych Weidera, znajdziesz w e-booku Kulturystyka (nie tylko) dla początkujących.

Zasadę wymuszonych przerw wewnątrz serii wykorzystuje się w treningach ukierunkowanych na przyrost siły i masy mięśniowej. Jest to bardzo intensywna i wyczerpująca metoda treningowa, która powinna być stosowana jedynie przez osoby zaawansowane, mające za sobą przynajmniej 12 miesięcy regularnych treningów.

Jak prawidłowo wykonać serię z wymuszonymi przerwami?

Po pierwsze, stosowane w tego rodzaju seriach obciążenia, zbliżone są do ciężarów maksymalnych.
Po drugie, każda seria składająca się z 7-10 powtórzeń, wykonywana jest tutaj niejako na raty.

Prawidłowe zastosowanie zasady wymuszonych przerw wewnątrz serii polega na wykonaniu z tym submaksymalnym ciężarem 2-3 powtórzeń, po których następuje zaledwie 30-45-sek. przerwa odpoczynkowa. Następnie wykonuje się kolejne 2-3 powtórzenia, po których znów odpoczywa się przez 40-60 sek. W ostatnim podejściu należy zdobyć się jeszcze na 1-2 powtórzenia kończące, tak aby skompletować w ten sposób serię składającą się łącznie z 7-10 powtórzeń.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict