STREFA KLIENTA Szukaj w serwisie...

Copyright © Wojciech Kowalczyk - trener personalny
Wszelkie prawa zastrzeżone Do not copy - kopiowanie treści wymaga zgody autora

ZANIM SKOPIUJESZ - PRZECZYTAJ

Personalny trening siłowy dla kobiet - kształtowanie / modelowanie sylwetki

Modelowanie sylwetki kobiecej z trenerem personalnym - na zdjęciu Sylwia Taczała Mistrzyni Polski 2014, 2015 w Fitness Sylwetkowym Kobieta z natury jest piękna.

Na tym stwierdzeniu można byłoby w zasadzie poprzestać, gdyby nie fakt, że życie potrafi niekiedy płatać figle, więc tu i ówdzie trzeba czasem coś poprawić, skorygować, ująć, a gdzieniegdzie dodać.

Generalnie większość kobiet, jeżeli już zajmuje się sportem czy też mówiąc może bardziej ogólnie, rekreacją fizyczną, to zazwyczaj marzy TYLKO o tym, aby schudnąć - nic poza tym. Dotyczy to zarówno tych pań, które mają nadwagę lub są otyłe, jak i tych, które z natury są ...szczupłe.

Takie podejście do własnej sylwetki nie zawsze jest korzystne, co za chwilę wyjaśnię. W mojej ocenie jest to jedna z głównych przyczyn, które decydują o tym, że większość kobiet wygląda ładniej, kiedy są ubrane, niż kiedy rozebrane.

Jeżeli należysz do tej pierwszej grupy, to wiedz, że wcale nie musi tak być. Możesz mieć równie piękną sylwetkę, jak pięknie potrafisz się ubrać czy umalować.

Mam dla Ciebie idealne rozwiązanie:

Modelowanie sylwetki z trenerem personalnym, czyli inaczej mówiąc - profesjonalny trening siłowy pod okiem osobistego trenera

Trening taki zapewni Ci bezpieczeństwo i optymalnie szybkie postępy, co w konsekwencji przełoży się na uzyskanie atrakcyjnej, zgrabnej i seksownej sylwetki (o zdrowiu nie wspominając).

Czy marzysz wciąż o pięknie wymodelowanych nogach, wcięciu w talii, jędrnych pośladkach, płaskim brzuchu i "niegalaretowatych" ramionach?

Moja sugestia jest taka: przestań marzyć - po prostu zrób to! Podejmij wyzwanie decydując się na tego typu trening.

Jeżeli masz nadmiar tkanki tłuszczowej, nie musisz się martwić.
Wówczas, w zależności od stopnia nadwagi czy otyłości, połączymy trening siłowy z innymi rodzajami treningów, uwzględniając oczywiście przy tym poziom Twojego wytrenowania, typ sylwetki, prowadzony trybu życia itp.
Do wyboru mamy wiele możliwości np.: trening aerobowy, trening interwałowy, trening funkcjonalny, trening pilates, trening atletyczny, trening fitness, trening TRX, jogging, trening nordic walking itd.
Dopasujemy do tego odpowiedni sposób odżywiania się i cały proces regeneracyjny.

Wszystko to połączymy w jeden spójny program pod nazwą: modelowanie sylwetki.

Modelowanie sylwetki kobiecej - trening siłowy - zalety

Trening siłowy dla kobiet - modelowanie sylwetki kobiecej Trening siłowy (czyli tzw trening oporowy, z wykorzystaniem sztangielek, sztang, oraz wyciągów linkowych i częściowo maszyn) jest tym, czego potrzebujesz, aby Twoje marzenia stały się rzeczywistością. To doskonały, niemający sobie równych, sposób na niemalże dowolne kształtowanie sylwetki (modelowanie sylwetki).

Jeżeli ćwiczysz TYLKO pod kątem utraty tkanki tłuszczowej, to zaniedbujesz swoje umięśnienie, które tak naprawdę odpowiedzialne jest za to, że możesz w ogóle spalać tłuszcz.
Zanik umięśnienia spowoduje, że w przyszłości coraz trudniej będzie Ci redukować tkankę tłuszczową czyli mówiąc wprost coraz trudniej będzie Ci chudnąć.
Ma to o tyle znaczenie, że wraz z wiekiem stopniowo spada także metabolizm (po 20 roku życia mniej więcej/średnio o 1% na każde następne 5 lat, a po 60/65 roku życia jeszcze szybciej). Nie wspomnę już o braku siły.

Odchudzanie bez treningu siłowego, a proporcje sylwetki

Inną sprawą, na którą chciałbym zwrócić Twoją uwagę jest fakt, że nawet jeżeli schudniesz, nie oznacza to, że Twoja sylwetka będzie Ci się podobać.

Jeżeli masz to szczęście i należysz do tej, zaledwie kilku procentowej, grupy kobiet, które mają idealne proporcje sylwetki (czyli idealną długość i szerokość kośćca w stosunku do wzrostu oraz pełne brzuśce mięśniowe), to pomijając fakt braku siły, możesz rzeczywiście mieć powód do zadowolenia - nie przeczę.
Należy tylko pamiętać, że o idealne ciało trzeba również dbać, ponieważ mięśnie nietrenowane zanikają.

Jednak ogromna większość kobiet nie posiada idealnych proporcji sylwetki, nawet jeżeli są szczupłe. I tu właśnie z pomocą przychodzi trening siłowy, dzięki któremu proporcje sylwetki można wyrównać, albo raczej usunąć dysproporcje.

Modelowanie sylwetki kobiecej - trening siłowy - obawy

Nie musisz martwić się tym, że za bardzo urośniesz.
Mięśnie oczywiście rosną, ale nie dzieję się to z dnia na dzień i na pewno nie w takim stopniu jak u mężczyzn. Modelowanie sylwetki to proces bardzo złożony i długotrwały, wymagający oprócz odpowiedniej intensywności treningów i właściwego odżywiania oraz regeneracji potreningowej, także ogromnej cierpliwości i konsekwencji w dążeniu do celu.

Więc nie obawiaj się, że któregoś pięknego dnia po porannym przebudzeniu będziesz wyglądać jak Arnold Schwarzenegger w czasie, kiedy zdobywał tytuły Mr. Olympia.
Jeżeli po pewnym czasie stwierdzisz, że Twoje mięśnie mają taką wielkość jakiej sobie życzysz, a sylwetka przybrała kształty o jakich marzyłaś - to zawsze możesz powiedzieć "OK., już wystarczy!. Nie będę dalej rozwijać umięśnienia. Zadbam teraz o to, aby ten stan utrzymać".

Myślę jednak, że nie stanie się to szybciej, niż po co najmniej 12 - 18 miesiącach regularnych, naprawdę ciężkich treningów, wspartych do tego właściwym odżywianiem i odpowiednią regeneracją.

Tak nawiasem mówiąc, Twoim zmartwieniem powinno być raczej to, czy nie posiadasz zbyt mało mięśni i czy oby przypadkiem nie jest to powodem tego, że tak łatwo nabierasz tkanki tłuszczowej.

Czy jest to dla Ciebie logiczne? Mam nadzieję, że tak.
Jeżeli jednak nadal nie jesteś przekonana co do treningu oporowego i już na sam dźwięk słowa, "siłownia" masz strach w oczach i najchętniej rzuciłabyś się do ucieczki, chciałbym polecić Ci jeszcze jeden artykuł w tej tematyce: trening siłowy dla kobiet - czego boją się kobiety?. Mam nadzieję, że po jego lekturze nabierzesz odwagi i zmienisz zdanie.

Tak czy inaczej serdecznie zapraszam Cię do wspólnych treningów. Szczegóły ewentualnej współpracy omawiane są zawsze na bezpłatnym spotkaniu organizacyjnym.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty


Trening siłowy kobiet vs. typowe zajęcia fitness

Coraz więcej kobiet na świecie, ale także i w naszym kraju przekonuje się do treningu siłowego. Świadczy o tym również fakt, że z roku na rok coraz więcej pań nie tylko rozpoczyna treningi oporowe, ale porzuca typowe zajęcia fitness (czyli ćwiczenia przy muzyce) na rzecz intensywnych treningów na siłowni.

Dotychczas panowało raczej przekonanie, że wystarczy być szczupłą (albo wręcz chudą) aby pięknie wyglądać. Jednak wiele pań spostrzegło, że mimo schudnięcia nie wyglądają tak, jakby chciały, a ich sylwetka i jakość umięśnienia pozostawiają wiele do życzenia czyli mówiąc wprost są dalekie od ideału.

Modelowanie sylwetki wymaga czasu

Niezależnie od tego jak bardzo Twoja sylwetka odbiega od ideału lub jest do niego zbliżona, powinnaś zrobić zdjęcia i dać sobie przynajmniej rok na pracę nad jej kształtowaniem.

Przystępując do treningów powinnaś też zdawać sobie sprawę z tego, że modelowanie sylwetki to poniekąd bardzo ciężka praca, która oprócz samodyscypliny i czasu wymagać będzie od Ciebie również silnej motywacji i determinacji w dążeniu do celu. Cierpliwość i konsekwencja odgrywają tutaj kluczową rolę w drodze do sukcesu.

Tak czy inaczej trening siłowy czyli modelowanie sylwetki może być wspaniałą życiową przygodą. To, czy będzie ona trwała latami, czy też będzie tylko epizodem w Twoim życiu, zależy w dużej mierze od Ciebie samej.

Wojciech Kowalczyk
trener osobisty



Dokumentacja serwisu  |  Mapa serwisu

Copyright © 2012 - 2017 POLTREN Wojciech Kowalczyk

Valid XHTML 1.0 Strict